Diep inademen, ogen dicht, en gáán.....er op vertrouwend, dat je vleugels je kunnen dragen. ( met andere woorden : dat je goed en zacht terecht zult komen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Te ontspannen en alles toe te laten zonder dat je spant...

Dat is het...

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus als jij niets doet, geen voorkeur hebt en geen afkeur, dan val je zo in de overgave-stand... En wellicht erg snel in de snurk-stand...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een kwestie van vertrouwen. Als het vertrouwen mist, kun je je nergens aan overgeven. Het probleem is wel dat het moeilijk is om vertrouwen te krijgen. Of je dat kunt heeft vooral met je jeugdervaringen te maken en je aanleg om te kunnen vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 het heeft alles met vertrouwen te maken
Je kunt je pas helemaal overgeven als je je hele hoofd leeg hebt gemaakt, dus geen twijfels, wantrouwen, angst meer hebt. Zeg maar'" het verstand op nul hebben". Dan geef je je uiteindelijk pas over.
amc
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is niet zo in mijn ervaring... Het is in mijn ervaring, loslaten en dan pas komt dat het verstand op nul staat...
amc
14 jaar geleden
Bij mij is het net omgekeerd, zolang mijn verstand nog werkt, kan ik niet loslaten en mezelf overgeven. Gelukkig zijn we allmaal anders.
Ik geef mij alleen ergens aan over als ik weet dat het veilig is om dat te doen, dus als je het vertrouwt. Je voelt dat diep van binnen.
Bovendien kan je ook je gezond verstand gebruiken en bedenken of het goed is om je aan een bepaald iets over te geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 vertrouwen en je verstand erbij houden, de juiste combinatie ;)
je overgeven is heel moeilijk, want je zit met alle twijfels en angsten waar je door overvallen wordt.
het enige wat je kan is het ondergaan, je hebt geen keus.
niet teveel speuren op internet, daar maak je jezelf naar mee.
en heb je vrienden, schroom dan niet een beroep op ze te doen.
sterkte!
Rieneke1
14 jaar geleden
Dat hoort vanzelf te gaan, en dat wordt door de deskundigen 'flow' genoemd.
Het betekent dat je de omgeving helemaal vergeet, en helemaal in hetgeen zit waar je mee bezig bent.
Bijvoorbeeld schilderen, muziek maken, muziek luisteren, maar ook gewoon een computerspelletje spelen.
Het regelmatig beleven van 'Flow' blijkt uitermate belangrijk te zijn voor algemeen gevoel van geluk.

Zoek dingen op waarin je jezelf helemaal kwijt kan. Voor de een is dat muziek, voor de ander kunst, lezen, etc.
Focus je vervolgens op deze bezigheid, zodat je je er niet meer toe hoeft te zetten, maar er naar uitkijkt en er snel helemaal inzit wanneer je er tijd voor vrijmaakt.