ik ben rechtshandig met schrijven hoe leer ik linkshandig schrijven?

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Oefenen. Heel veel oefenen. Ik ben zelf linkshandig, maar heb geleerd met rechts te schrijven. Je kan bijvoorbeeld beginnen door altijd proberen met links te schrijven. Thuis op een blaadje de letters te oefenen met je linkerhand. Het zal wel lastig worden. Maar als je ergens echt in gelooft, dan lukt het. :)

Ik schrijf nu eigenlijk vaker met rechts dan met links. Want ik schrijf nu vlotter met rechts, doordat ik daarna niet meer zo vaak met links schreef. Als je wilt aanhouden dat je met beide handen kunt schrijven, moet je na het geleerd hebben van met je linkerhand te schrijven, niet vergeten om ook nog met rechts te schrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De enige manier is gewoon ermee beginnen. In het begin zal je handschrift waarschijnlijk onleesbaar zijn, maar langzamerhand zal het steeds beter gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is uit onderzoek gebleken dat je schrijven aanleert met je voorkeurshand. maar als je opeens ALLEEN met je andere hand schrijft lukt het redelijk goed(na verloop van tijd) maar het zal niet zo goed gaan als met je voorkeurshand
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
start maar eens om met beide handen gelijk tijdig te schrijven (op een schoolbord bv) rechts schrijf je van links naar rechts en links schrijf je van rechts naar links. (van binnen naar buiten schrijven dus) zo leer je de pengreep en bewegingen alvast in je linkerhand. start met krullen en lussen om later over te gaan naar letters.
en daarna veel oefenen.