Bevat moedermelk van een vegetarische moeder voldoende voedingsstoffen voor het (pasgeboren) kind?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jc54
12 jaar geleden
Ik neem aan dat de moeder vegetariër is i.p.v. vegetarisch......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha een moeder die vegatarisch is is wel heel bijzonder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak ik zelf ook een fout. Vegetarisch bedoel ik natuurlijk.

Het beste antwoord

Er kunnen wel problemen ontstaan door gebrek aan vitamine B12, ijzer en bepaalde aminozuren, maar dat hoeft niet als de moeder een goed uitgebalanceerd dieet heeft. Zeggen dat het geen enkel probleem is lijkt me wat kort door de bocht. Mensen met een vegetarisch dieet moeten erg bewust met hun voeding omgaan. Als er een gebrek is dan zal dat ook al eerder tijdens de zwangerschap problemen kunnen geven bij zowel moeder als kind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja. In de eerste maanden krijgen baby's die alleen maar flesvoeding krijgen ook geen vleeskeuringen binnen.
Dit is dus geen enkel probleem