eerste x ongesteld nu al 4 maanden niet is dit normaal?? $$

op vakantie 1e x ongesteld geworden, ik had geen tampon in met zwemmen want wist niet dat 'k ongesteld was, en sinds vakantie al niet meer ongesteld geworden al 4 maand niet is dit normaal?? kan het liggen aan dat 'k geen tampon met zwemmen had?

en wat is dat precies met maagdenvlies?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft niets te maken met het inhebben of niet inhebben van een tampon! Je ongesteldheid kan zeker in het begin, als je nog jong bent, heel onregelmatig zijn. Niets om je zorgen over te maken!

Het beste antwoord

Ja, dat kan. Aan het begin is je menstruatie nog heel onregelmatig, waardoor er soms maanden tussen kunnen zitten en dat kan niet komen doordat je geen tampon in had.

Over de maagdenvlies;
De term maagdenvlies is misleidend.
· De vaginale opening wordt niet door een vlies afgesloten. Het is slechts een randje weefsel dat als een soort kraagje rond de ingang van de vagina zit. Als het echt een vlies was, zou het menstruatiebloed er niet doorheen kunnen.
· Dit randje weefsel kan breed zijn of smal, elastisch of stug. Sommige meisjes worden zonder geboren.
· Dit randje weefsel kan wat inscheuren door neuken of door het in de vagina inbrengen van een tampon, dildo of vingers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het is echt helemaal niet raar dat het zolang duurt voor je 2e menstruatie, dat had ik ook. Gewoon afwachten, het kan nog heel lang duren maar het kan ook binnenkort de 2e keer worden , succes !
Misschien kan je eens wat informatie over ongesteldheid enzo aan je moeder vragen, hopelijk heb je zo'n moeder waarmee je over zo'n dingen kunt praten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat kan gewoon hoor als je het de eerste keer word ben je aan het begin heel onregelmatig ik ben het nu ongeveer al een jaar maar zelfs ik ben nog niet helemaal regelmatig dus is niet vreemd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ervaring over jouw probleem want mijn nichtje had de zelfde probleem en ik adviseer jij om naar je huisarts te gaan en met haar of hem bespreken want normaal de meisje is eerste keer ongesteld in de leeftijd 12 en jij moet niet wachten tot de tweede keer meer dan vier maanden maar jij moet met jouw moeder naar de huisarts voor hulp krijgen mischien het is erfelijk eigenschap of mischien er is een probleem met jouw eierstokken want jij moet regelmatige menstruatie hebben en jij hebt jouw huiatrs advice

Toegevoegd na 2 minuten:
Niemand weet wat is er aan de hand met jou maar bespreken met jouw huisarts is de best oplossing voor jouw probleem
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga eerst eens even normaal Nederlands leren schrijven, je daarna verdiepen in menstruatieperikelen en pas dan een keertje antwoord geven. "Jij moet dit, jij moet dat..."
Hou eens op.
Er zijn al uitstekende antwoorden gegeven, maar ik reageer toch even, naar aanleiding van de laatste reactie die zegt dat het abnormaal is, en dat de menstruatie direct regelmatig moet zijn:

Dit klopt absoluut niet, het is volkomen normaal om in het eerste half jaar of eerste jaar dat je ongesteld wordt, nog een erg onregelmatige cyclus te hebben. Je menstruatiecyclus komt nu voor het eerst op gang, en het is heel normaal om na de eerste menstruatie een paar maanden geen menstruatie te hebben. Bij nagenoeg alle vrouwen duurt het even voordat de menstruatie regelmatig is na de eerste ongesteldheid. De cyclus komt vanzelf op gang, en zal vaak na ongeveer een jaar (meestal wat sneller zelfs) redelijk regelmatig worden.

Overigens is een onregelmatige menstruatie ook helemaal niet erg (Tenzij je zwanger zou willen worden en dit maar niet wil lukken, dan kan het een relevant punt worden.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haai

ik had na mijn 1ste x ook een half jaar niet ongesteld geweest schrok wel even maar dat is bij heel veel meiden zo! dus geen zorgen