War gebeurt er als iemand alleen nog maar red bull drinkt?

Een kennis van mij drinkt ong 2 liter red bull per dag. En verder niets anders. Wat zijn de gevolgen daarvan.
Zelf lust ik ze ook graag. Maar drink ook andere dingen. Deze persoon niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is zéér slecht voor je tanden want er zit ontzettend veel suiker in. 2 liter is wel erg veel, wat gek dat de tandarts nog niks gezegd.
Ritsuka
12 jaar geleden
Hallo zeg, die stuitert straks zijn graf in
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan ga je heel erg red bullken.

Het beste antwoord

"Bij inname van een grotere hoeveelheid heeft Red Bull verschillende bijwerkingen en neveneffecten. Mogelijke symptomen zijn:

- afwezig zijn
- trillende handen
- zware ogen
- slijmerige keel
- gevoelige tanden
- buikpijn.

Personen kunnen ook angst, stress en hyperactiviteit vertonen na gebruik van hoge doseringen van de drank."

Daarnaast heb je kans op overlijden:

"Uit Australisch onderzoek bleek dat al na één suikervrij blikje van 250 ml Red Bull de "kleverigheid" van de bloedplaatjes toenam, waardoor het risico van stolselvorming toeneemt."

In Uruguay is het verboden en tot 2009 was het verboden in Noorwegen en Denemarken.

In Canada staat er op de verpakking:

"Waarschuwing: Bevat cafeïne. Niet aanbevolen voor kinderen, zwangere of borstvoedende vrouwen of personen die overgevoelig zijn voor cafeïne. Ook is mengen met alcohol niet aan te bevelen. Drink niet meer dan 500 ml per dag."

Hiermee zijn de meeste symptomen wel samengevat. Daarnaast is het dus duidelijk dat een hoeveelheid van 2 liter niet echt gezond voor je is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

En of het slecht is. Een vriend van mij deed dat ook en hij kon er niet tot bijna niet meer van slapen. En hij werd erg onrustig. Hij moest dus gaan afkicken. Nu rookt hij weed. Dat is ook niet goed natuurlijk, maar hij kan wel weer slapen :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het enkele jaren terug zelf ervaren.

Als je het vaak drinkt, werkt het niet meer. Bij mij ging er ook niets mis zoals de verhalen hierboven, had nergens last van.

Verschilt dus per persoon.