Krijg je minder boete als je een reden hebt om wild te plassen? Bijvoorbeeld door een blaasontsteking.

Kunnen ze dat dan ook nachecken of dat zo is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor wildplassen is geen excuus, dat is gewoon superasosiaal!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ooit een vrouw wild zien plassen? Het kan ook anders.....

Antwoorden (4)

Je kunt je proberen te beroepen op rechtvaardigingsgrond overmacht. Je kon door je eventuele blaasontsteking je plas niet inhouden. Wanneer de rechter hiervan is overtuigd, kan je geheel vrijgesproken worden!

Toegevoegd na 55 seconden:
Dus wanneer er een reden, zoals overmacht is, kun je minder of geen boete krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij met een doktersverklaring komt heb je inderdaad een goede reden, en een beetje officier zal hier geen probleem van maken........

Tegenwoordig is wildplassen in bepaalde gemeentes, buiten de bebouwde kom weer toegestaan.

Ikzelf heb een tijdje terug een ongeluk gehad met een vriendin van me, toen de politie kwam moest zij heel nodig plassen. Toen ze dit vertelde zei de agent letterlijk " we zijn hier buiten de bebouwde kom, dus ga je gang, ik zou voor de veiligheid wel even achter de vangrail plaatsnemen als ik jou was......."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om nog even antwoord te geven op je laatste vraag: Kunnen ze dit ook controleren?
Ja dat kunnen ze. Dan nemen ze een beetje urine af en met een indicator papiertje zien ze of je een blaasontsteking hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt me niet want buiten plassen blijft ilegaal of je er een reden voor hebt of niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-