Kun je korter/kleine lijken/worden als je aan krachttraining doet?

Ik ben zo'n 1,83 ( wat ik kort vind) en doe aan fitness, nu is mijn vraag.. Als je gespierder en breder wordt, lijk of wordt je dan ook korter?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.4K
Ritsuka
12 jaar geleden
1.83 is lang hoor, wat is daar kort aan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volwassen mannen waren gemiddeld 180 cm (mannen rond de 20 zijn nog 3 tot 4 centimeter langer) wikipedia. Je bent dus minimaal gemiddeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wou het liefst 1.86/1.87 zijn... Vind ik mooier
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja k ben idd gemiddeld :p erge is, k was eigelijk ook langer geweest.. maar door ziekte in verleden ben k nauwelijks gaan groeien.. ( ben nu 18)

Antwoorden (2)

Korter zul je niet worden, maar als je breder wordt (bvb borstkas) kun je inderdaad wel kleiner lijken.
Maar waar maak je je zorgen om? 1m83cm is echt niet om over te klagen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Korter wordt je wel. Als je ouder wordt "krimp" je langzaam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar dat was de vraag niet, als je ouder wordt is het wel normaal...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik was 1.80 toen ik 30 was , en nu ben ik al weer gekrompen naar 1.77,5 (53)... dus geniet er nog maar van :-) Het gaat vanzelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Ahum, dat zeg ik ook niet. Lievevrouwe claimt dat je niet korter zult worden. Dit is echter wel zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat claim ik helemaal niet. De vraag was niet "wordt iemand door het ouder worden kleiner" maar "wordt je door het sporten kleiner". Bij het ouder worden wordt je korter omdat je wervelkolom kleiner wordt door het kraakbeen tussen de wervels dat krimpt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, foutje van mijn kant. Ik heb in de vraag over het woordje worden heen gelezen, waardoor ik dacht dat jij stelde dat je niet korter zou worden. Je hebt inderdaad gelijk, je zult niet korter worden van sporten. Excuses. Wel ben je 's avonds korter dan 's ochtends.
Hoewel je als je gespierder of breder wordt misschien korter zou kunnen gaan lijken, omdat brede mensen korter worden ingeschat dan smalle mensen, lijkt mij dat je vraag veel te maken heeft met zelfbeeld en perfectionisme in deze. Een lengte van 1.83 meter is statistisch gezien bovengemiddeld en het gevoel hebben dat je kort bent, zou dan dus te maken kunnen hebben met een negatief zelfbeeld.