Hoe krijg je de juiste hoeveelheid vocht binnen als je allergisch bent voor water?

Het menselijk lichaam bestaat uit x procent water, en het menselijk heeft een bepaalde hoeveelheid vocht nodig om te kunnen overleven. Hoe krijg je dat binnen als je allergisch bent voor water?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Waterallergie zoals jij dat bedoelt bestaat niet, of als je wel zo'n aandoening zou hebben, zou je het niet overleven. In bijna alle voeding zit water. Natuurlijk vooral in zuivel, groenten en fruit, maar ook in vlees en brood. Als er voeding zou zijn zonder water, zou je dat niet of nauwelijks naar binnen kunnen krijgen. Voldoende vocht binnen krijgen is een elementaire levensbehoefte. Dat is ook wel voorstelbaar, want als je niet plast, dan raak je ook bepaalde afvalstoffen niet kwijt.

Waterallergie bestaat wel, als aandoening van de huid. Dan krijg je b.v. jeuk of uitslag als je zwemt, doucht, in de regen loopt, en zelfs huilen of zweten kan huidklachten geven. Maar daar zijn medicijnen voor zoals zalfjes en pillen. Zo'n allergie is hoeft niet echt te verdwijnen, maar kan wel vermindering geven van de klachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

dat gaat je niet lukken, om dan voldoende vocht binnen te krijgen. In alle dranken zit namelijk een component water.

mocht iemand toch allergisch zijn voor water, dan zou de persoon snel komen te sterven. door natuurlijke selectie, zouden deze allergische mensen allemaal snel verdwenen zijn.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
en wie is die persoon dan? heb je een naam of een linkje?