Hoe motiveer ik mezelf?

Hallo allemaal,

Ik wil geneeskunde gaan studeren en daar is een behoorlijke mate van leergierigheid voor nodig. Ik heb nog een lange weg te gaan. Ik moet namelijk nog een niveau omhoog klimmen (middelbare school).

Het probleem is alleen dat ik nooit mijn best heb moeten doen om goede cijfers te halen. Ik zit namelijk op een te laag niveau. Maar nu ik wil klimmen moet ik goede cijfers halen.

Het is alleen heel lastig om mezelf er vol op te storten.

Heeft iemand tips zodat ik mezelf volledig kan inzetten?

Alvast bedank!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Door jezelf heel bewust afvragen: waarom wil ik dit graag, wat is mijn doel en voor jou lijkt me heel belangrijk: wat zijn de tussenstappen/tussendoelen om mijn grote doel (geneeskunde studeren) te bereiken? En door jezelf goed te motiveren.
Schrijf alles duidelijk op voor jezelf, zodat je het in eventueel moeilijkere tijden kunt nalezen.
Als je doelen duidelijk en je wilskracht en motivatie goed zijn, dan volgt de discipline om je doel te bereiken.
Dat is namelijk wat je WILT!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! Het opschrijven is wel een goed idee.

Andere antwoorden (1)

Probeer de beloon manier. Stel, je moet wat leren of je moet een toets maken. Wanneer je dan goed gescoord hebt (wat jij goed vind) doe je wat leuks of ga je wat leuks doen o.i.d.