Hoe 'sterk' een menselijke schedel is, is lastig aan te geven. Hoe definiëren we sterk? Hoeveel kracht er nodig is om de schedel te breken? Maar doen we dit breken dan met een stomp of een scherp voorwerp, of iets wat daar tussenin ligt?

Een redelijke indicatie van 'sterk' is de kracht die nodig is om het object (in dit geval dus de schedel) een bepaalde hoeveelheid in diameter te laten afnemen. Vergelijk het met een plastic flesje: je moet een bepaalde kracht zetten om het flesje in elkaar te drukken. De kracht die nodig is om de schedel 1 cm in diameter te verkleinen, is ongeveer 9,8 kN.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nou , natuurlijk best sterk,want anders zou je als je , je hoofd stoot er gelijk een gat in hebben.
Maar met een flinke klap sla je hem wel in gruzelementen hoor.
12 jaar geleden
Kop eens een dikke watermeloen, weet je meteen hoe sterk het is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heel sterk want als je zo licht als een ei heb breekt je kop
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is gerelateerd aan de dikte van de schedel en aan die van de plek, waar die eventueel geraakt wordt.
Een schedel heeft niet voor niets een ronde vorm en zo'n vorm kan nog al wat hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet erg sterk, anders was de helm niet verplicht gesteld bij motoren en brommers.