Hoe kan ik voetkramp voorkomen bij hardlopen?

Ik hou het nog makkelijk vol, maar meestal na een half uur/ 3 kwartier krijg ik verschrikkelijke kramp in het midden van een van mijn voeten, wat kan dit zijn en hoe voorkom ik het?
Bedankt alvast:)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je je schoenen niet te strak zitten? Misschien houdt je je voeten zo gespannen dat je kramp krijgt.
Met de warming up je voeten ook even goed losdraaien..

Het beste antwoord

Het zal kunnen komen doordat je te weinig hebt gedronken (bedoel ik water of zo he :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kijk eens of je wel de juiste schoenen draagt voor het hardlopen, veel pijnproblemen worden veroorzaakt door het dragen van verkeerde schoenen.

Zorg er ook voor dat je voldoende drinkt tijdens en na het hardlopen, en doe een warming up voor je begint.