Wat kan je het beste doen als je het altijd koud heb?

de kachel staat hier ong nu al weer 2 weken aan. ik heb het echt altijd koud, zwanger of niet zwanger. ik word er gek van, loopt man lief door het huis in een t-shirt lig ik in joggingpak onder een deken te bibberen.
wat is nu echt een goede oplossing om het warm te krijgen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch maar weer tegen je man aan te kruipen?....geintje....(moet kunnen)....

Het beste antwoord

De grootste oorzaak van het koud krijgen is je doorbloeding die niet optimaal is.

Probeer je doorbloeding op gang te brengen. Dit kun je door verschillende activiteiten doen. Regelmatiger eten (goed ontbijt min 2 sneetjes 8 uur (of de tijd die je eruit gaat), tussendoortje 10 uur, lunch half 1, tussendoortje 3 uur, diner 18 uur (of de tijd die je man en jij kunnen eten), tussendoortje 20 uur. Dus elke 2 tot 3 uur een eten (hoeveelheden dus spreiden). Hierdoor blijft je verbranding optimaler werken. Voor de afvallers onder onder: dit heeft ook nog eens een positief effect op de vetverbranding indien je verstandig eet.

Een andere manier om je doorbloeding op gang te houden is door in beweging te komen. Ik kan me voorstellen dat dat nu mogelijk niet zo handig is, maar wellicht kun je een stukje gaan wandelen in een redelijk stevig tempo? In het begin zal dit wat frisjes aan voelen, maar als je eenmaal warm bent dan zal dit bij een goede kleding lang vasthouden.

Af te raden (algemeen + zwangerschap) manieren om je doorbloeding op gang te brengen zijn roken en alcohol nuttigen.

ik hoop dat je er wat aan hebt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wandelen kon ik het maar. :(

Andere antwoorden (13)

Zwanger: Kop cup a soup
Niet zwanger: Halve fles Tia Maria
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij vrouwen stroomt er te weinig bloed naar de uiteinden van het lichaam, waardoor ze het sneller koud hebben.
De mens kan sowieso niet goed tegen koude, omdat we zijn ontstaan in warme streken. Vrouwen zijn veel efficiënter in hun warmtegebruik. Ze zijn beter in staat om het bloed naar belangrijke organen te laten stromen. Bij een vrouw stroomt er dus ook minder bloed naar de handen en voeten.
Ook de menstruatiecyclus en enkele psychologische factoren spelen een belangrijke rol bij de lichaamstemperatuur van vrouwen. Zo kan de temperatuur na de eisprong tot 1 graad Celsius verschillen.

Als oplossing schijnt het homeopatische middel Gingko Biloba te kunnen helpen, maar ik heb het zelf (ook vaak erg koud) nog niet geprobeerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle vrouwen ?? Nou, op de Zomerdepressie-site, waar het barst van de mensen die juist altijd last hebben van de warmte - zon of kunstmatig - stikt het van de vrouwen, hoor !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de gemiddelde vrouw :-)
Gewoon bij de kachel blijven zitten. Dan heb je het lekler warm..
Of een brons kachel misschien een optie?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Bailey;

Kijk je nooit naar tellsell? Koop een snuggie! It's amazing!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in bed dikke warme sokken aan, en buiten bed hittepitjes op schoot.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hittepetitjes??
Rieneke1
14 jaar geleden
dat zijn katoenen hoesjes met een soort van kersenpitten er in.
een paar minuutjes in de magnetron, en ze blijven uren warm.
heerlijk op schoot!
je koopt ze bij de tuinen of de body shop, dat soort zaken.
Kop op, extra trui en met ze allen gezellig bij het plasma scherm zitten, geeft voldoende warmte af. Want je weet het, tikkie terug he!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik neem altijd eerst een warme douche en dan duik ik in mijn warme jogging pak (die lekker op de verwarming lag), werkt voor mij altijd redelijk want ik ben net zo een koukleun als jij.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op momenten van ultieme kou doe ik dikke sokken aan, een hele dikke badjas over mijn normale kledij en vervolgens maak ik een warme kruik en zo ga ik heerlijk zitten met een kop warme thee.
Binnen no time , gloei ik en dat duurt dan wel even.
Ik heb het ook heel vaak heel koud en op deze manier los ik het tijdelijk goed op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kies om te beginnen de juiste kleding om te dragen: WOL
geen synthetische troep dat werkt alleen maar averechts.
Wol past zich in alle omstandigheden aan, en vangt ook de overgang van warm naar koud en andersom goed op.
Bij syntetische kleding heb je het of te warm of te koud.
Wie wol vindt kriebelen heeft nog nooit de betere kwaliteiten wol geprobeerd. Kijk eerst en vooral in het etiket en laat het pertinent liggen als er ook maar iets van kunsstof in zit!
Betere wolsoorten zijn Merinowol (machinewasbaar) en Cashmere (let op imitaties zoals Cashmink van V&D= ook troep).
Cashmere bij voorbeeld komt van de Cashmeregeit uit de Himalaya en verwerkt zonder problemen temperatuursverschillen van 50 graden in één etmaal.
Daarbij trekt het beesie niks aan of uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het belangrijkste is dat je kleding draagt van warme, natuurlijke materialen (wol en wolmengsels met name, en beslist géén fleece , rayon of katoen) die niet al te strak zit. De kleren op je foto zijn echt te strak om het warm in te kunnen hebben.

Warme voeten is het belangrijkste ; als die koud zijn, krijg je je hele lichaam niet meer warm. Daarnaast is dat wat jij een aangename temteratuur vind ook een kwestie van gewenning. Door de kachel gewoon steeds een kwart graadje lager te zetten, hoeft hij hier inmiddels nooit meer hoger dan 19, zelfs in de winter niet, en overdag op 18. Natuurlijk dragen we dan een lekker vest, dikke pantoffels en zitten de kids met een dekentje op de bank. (Ik ben de enige die het prima redt in een tricot pyjama en blote voeten;-)).

Wat overigens ook heel belangrijk is, en dat onderschatten mensen nog wel eens, is dat je huis een warme uitstraling moet hebben. Tussen allemaal zwartleren en chromen meubelen op een witte vloer kun je de kachel op 21 zetten, en het nog ijskoud hebben. (Daarom is blauw ook zo'n domme kleur voor een badkamer). Terwijl je in een bruin/oranje kamer met rode en paarse tinten met ettelijke graden lager toekunt. Lederen meubelen zijn ook niet zo'n goed idee, omdat ze erg veel wamte blijven geleiden, vooral als het geen echt leer is. Of kunststof in plaats van houten eetkamerstoelen ; allemaal zaken die je kamer een koude uitstraling geven, maar ook zelf de warmte slecht vasthouden.

Maar bovenal is het gewenning. Zeker wanneer het contrast tussen de binnen- en buitentemperatuur te groot is (de kachel al aan hebben als het buiten nog tegen de 15 graden is bijvoorbeeld) wen je veel te snel aan veel te hoge, onnatuurlijke temperaturen. Bovendien komt van een centrale verwarming sowieso een heel onnatuurlijke en ook nog eens best wel ongezonde warmte af. Een echte kachel is wat dat betreft al een betere keuze, maar niet altijd één die je hebt. k heb het idee dat ´het koud hebben´ ook heel erg tussen de oren zit, want mensen die ik in het voorjaar bij 21 graden in een hemd op het terras zie zitten, hebben het in huis met de kachel op 21 graden ineens ijskoud en dragen dikke kleren. Tja......

Wol dragen, veel buiten zijn en veel bewegen. Meer kan ik ook niet bedenken. Maar vooral ook het idee loslaten van oh oh oh wat is het koud, als het dat nog lang niet is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat probleem ken ik! Ik zie nu alweer op tegen de winter : dat gevoel tot op je botten koud te zijn !!!

Bij mij helpt het dan om te bewegen, het hoeft echt niet heel inspannend te zijn b.v. als ik op de bank zit, laat ik mijn voeten rondjes draaien. Bij koude voeten is het ook fijn om een stevige voetmassage te doen(ik hoop dat je nu nog bij je voeten kunt komen anders moet je dat maar laten doen hoor), waarbij je, als je klaar bent, je voet bij de enkel pakt, slap houdt en flink schudt. Bij mij is het zo, dat als mijn voeten koud zijn, ik verder ook kleumerig ben.

Je krijgt het ook heerlijk warm als je gemasseerd wordt, dus warm wordt gewreven.

En tot slot heb ik, heel mutserig een elektrische (onder)deken, dat voelt zo heerlijk weldadig als ik in bed stap!

Dat wordt trouwens nog wat als je bevallen bent, bij mij was het dan zo dat ik het nog kouder had want mijn kleine "kacheltje" lag dan in de wieg :-)!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Draag een hemd, het helpt.
Verder buiten veel bewegen. Ga niet in elkaar gekrompen zitten, maar juist bewegen, het helpt beter te doorbloeden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel simpel: slik een tijdje een overdosis Thyrax. Dit is een T4/shildklierhormoon analoog. Resultaat is: afvallen, energie, niet slapen, extreem warm!