Ja, dat kán komen door snoepen, in combinatie met niet goed poetsen. Behalve tandplak kan de oorzaak van slechte adem gelegen zijn in ontstekingen van het tandvlees, of tongbeslag. Bacteriën in je mond zorgen voor zwavelachtige dampen die een onaangename geur veroorzaken. Slechte adem kán ook van problemen buiten de mond komen (maag, longen, suikerziekte e.d.), maar zorgen dat de mond gezond is, is nooit weg. Dus goed poetsen, flossen, zonodig ook de tong borstelen of schrapen (met tongschraper). Aanvullend kun je spoelen met Listerine o.i.d.
Ach en als je zo goed voor je mond zorgt 'mag' je best eens snoepen. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ja, dat zet zich tandplak tussen je tanden,en dan kom je er met de tandenborstel niet meer goed bij,en blijven dus ook de bacterien achter,ook zet zich de rotzooi dan op je tong vast.