wat mag ik verwachten van,begeleidende thuiszorg?

Ik heb een dame die me begeleid bij boodschappen doen, en af en toe naar iets leuks gaan,Zij zegt dat ze gewoon is om verwend te worden,door de mensen die hulp van haar krijgen, b v koffie betalen,en ik rijd ze met mijn auto
als we ergens heengaan. Is dit de normale gang van zaken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

ik neem aan dat je dit hebt geregeld met een pgb,als dat zo is hebben jullie een contract getekend waar uitgebreid jullie beider verwachtingen ,wensen en taken opstaan.
Is dat niet het geval,zul je goeie afspraken moeten maken en tot een mondelinge overeenkost moeten komen,lukt dat niet raad ik je aan iemand anders te zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb voor mijn zoontje een pgb en daarvoor huur ik een speciale begeleidster in. Zij krijgt per uur 2 euro meer voor benzinekosten. Dus als ze ergens heen gaan, krijgt ze daar verder niets extra voor. Soms gaan ze ergens een ijsje halen bijvoorbeeld, en meestal krijgt hij die van haar. Als ik haar vraag met hem naar een pretpark ofzo te gaan, betaal ik soms haar kaart en soms betaalt ze hem zelf, ligt er aan of het haar idee was of de mijne.

Ik denk dat ik in jouw geval wel bijvoorbeeld zou gaan wandelen met haar (zij met jou,) maar gewoon niet elke keer ergens koffie doen. Mensen die zorg nodig hebben, moeten al zo om hun centjes denken, dus gewoon niet doen. Gezellig wat gaan doen en thuis evt een kopje koffie na.

Het weggaan ergens heen zou ik als je geen extra bedrag geeft, wel in jouw auto doen. Ze werkt tenslotte voor je en zelf zou ze misschien daar niet heen zijn geweest. Zet in ieder geval alle afspraken goed op papier en wat ik zelf heb gemerkt is: zorg dat je de band ondanks alle gezelligheid houdt als die van werkgever en werknemer. Jij betaalt haar tenslotte, dus jij bent de baas.

Toegevoegd na 14 minuten:
Martine74; ik heb idd ook voor mijn zoon begeleiding van de thuiszorg geíndiceerd gekregen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dit is niet de normale gang van zaken. Zij is er niet om verwend te worden noch om jou te verwennen. De bedoeling is dat zij je helpt, motiveerd, ondersteund en begeleidt bin huishoudelijke zaken. Als jij je pgb verbruikt aan verwennerij dan kun je strax aljes tetug betaken wabt dat gaat het zorgkantoor niet goed vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ooow, ik zie dat mijn typen weer goed gelukt is..... Not.
Vraagsteller zegt dat hij begekeidebde thuiszorg krijgt, dus daar ben ik canuit gegaan. Als het ciz dat indiceert moet je je budget daar ook aan besteden. Het is nooit verkeerd om vóór het inkopen van de zorg te checken bij het zorgkantoor of die zorg vergied wordt. Er zijn tegenwoordig zoveel mensen die betaald willen worden uit wen pgb dat je als zorgvrager door de bomen het bos niet meer ziet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(ik haat mijn touch screen!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is 2 uur thuiszorg,en 4 uur begeleiding zodat ik er eens uit kom
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ze zegt: dat het eigenlijk niet mag uitgaan,koffie drinken of wandelen.
Begeleidende thuiszorg,dus ze gaat liggen,en doet niks waar ik zin in heb,ze zegt gewoon: ik lig lekker,ga jij maar wandelen,of je oefeningen doen