HELP! Wat kan ik doen tegen bedreigingen naar mijn dochter toe via ping?

Vandaag hoorde ik dat mijn dochter wordt bedreigd via ping, door een groep buitenlanders. Er was al een ruzie gaande maar sinds vandaag is zij ook echt bedreigd. Zo stuurde de groep dingen naar haar als: 'als ik je tegen kom sla ik je helemaal in elkaar (**hoer)' en 'het maakt niet uit of je naar de politie gaat, ik moet en zal je pakken, hoe dan ook, wanneer dan ook'. Toen ik dit hoorde schrok ik nogal. Mijn dochter vertelde dit niet zelf, dit moest ik via mijn oudste dochter horen.. Ik ga er proberen met haar over te praten, maar wij hebben haar vaker gewaarschuwd voor buitenlanders. Helaas wilt zij hier niet naar luisteren.. Ik ben doodsbang dat zij binnekort in elkaar wordt geslagen. Wat moet ik doen?!!

Wanhopige moeder.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Een open gesprek hierover met haar, aangeven dat je je hierdoor erg ongerust voelt en haar wil helpen. Nagaan of Ping de bron kan herleiden en toch een signaal afgeven aan de politie. Door de intimidatie proberen ze juist schrik aan te jagen en daar hebben ze lol in en ontlenen ze daar hun macht aan. Het gaar om je dochter en om het feit dat er stress is omdat ze wordt bedreigd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik zou toch naar de politie gaan.

En niet alle buitenlanders over 1 kam scheren, he? ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar de politie! Klinkt heel heftig, maar ze nemen zulke dingen serieus.
Laat alle gesprekken op haar mobiel staan, dat is bewijsmateriaal. Laat je dochter de buitenlanders pas blokkeren als de zaak is afgerond.

Toegevoegd na 2 minuten:
En sterkte natuurlijk. Heftig zeg...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Direct naar de politie gaan, deze kunnen naast de aangifte opnemen ook adviseren en ze nemen dit soort zaken erg serieus, veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het liefst zou ik desbetreffende telefoon van uw dochter overnemen. Mijn bloed kookt alweer. Echter word uw dochter hier op aangekeken.

Wel zou ik voor uw dochter een x marker kopen.
Dit is een legaal alternatief voor pepperspray.

Je kan een dader hier bij een aanval herkenbaar maken met verf.

Kans bestaat dat ze hierdoor nog meer door het lint gaan.
Maar beter iets dan niets.

Ik hoop dat het uw dochter sterkt, en het zelfvertrouwen geeft zich in ieder geval van zich af te bijten.

Politie aangifte doen is leuk voor de notitie, maar op korte termijn kansloos. Ze zijn sneller buiten dan de tijd die je kwijt ben voor de aangifte. Wat ze nog brutaler maakt

Toegevoegd na 5 minuten:
Het product ontnemen de dader ook tijdelijk het zicht waardoor uw dochter kan ontkomen.
Voor product info pepperspray aanklikken