Waarom heeft het spuiten van deo een zure geur?

als ik op school ben,gebruik ik deo tegen zweet geur
maar als ik het 2 keer spuit ruik ik een zure vieze geur?
weet iemand wat het is en heeft iemand tips tegen zweet

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K
Amadea
12 jaar geleden
Dan gebruik je blijkbaar niet de juiste soort deodorant. De bedoeling ervan is namelijk dat je een aangename geur ruikt. Probeer eens een ander merk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik gebruik axe en dat ik lekker ruiken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De bedoeling van deodorant is niet dat je lekker gaat ruiken!!!
De bedoeling van deodorant is dat je NIET meer gaat stinken.
Dat is een ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh oke misschien rexona, want ik heb gehoord dat je niet gaan stinken daardoor

Het beste antwoord

Als je 's morgens na het wassen een goed deodorant gebruikt, dan hoef je overdag niet nog eens te spuiten.

Een goede anti transpiratie deodorant heb je van verschillende merken.
BIjvoorbeeld Rexona for men 24 hours en dan
bij voorkeur een roller, waar je je hele oxel mee inrolt.
Klaar ben je, voor de hele dag.

Mocht je echt veel zweten, probeer dan eens de odorex deodepper extra.
Dat is bescherming tegen overmatige transpiratie.
Al heel oud, gebruikte ik 45 jaar geleden al en het is er nog steeds, dus zal het wel goed zijn.
http://www.drogisterij.net/Verzorging-Lichaam-Odorex-deodorant-deodepper-extra-dry/P/166691

Toegevoegd na 2 minuten:
Niet oxel natuurlijk, gewoon oksel.
Kies een deo die je NIET ruikt, zoals:
24 uur antitranspirant deodorant, bewezen werkend bij zelfs de hoogste temperaturen op aarde. Rexona's meest geavanceerde formule.

Als er geen zweetlucht meer is,
kan je altijd nog overwegen een lekker luchtje te gaan gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het kan liggen aan de zuurgraad van je huid. Sommige parfums vind ik heel erg lekker ruiken, maar zodra ik ze zelf gebruik, op mijn huid, word ik er misselijk van. Deo is ook geparfumeerd, dus misschien zit er in deze deo een bestanddeel wat niet 'rijmt' met jouw huid. Je zou eens een andere kunnen proberen.

O ja, en natuurlijk altijd eerst douchen voordat je deo gaat spuiten. Zweet proberen te verdoezelen met een geurtje..? Geen goed plan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deo haalt je zweetgeur niet weg, maar camoufleert die alleen. Als je echt last hebt van hevige transpiratiegeur is het het best om een paar keer per dag je oksels te wassen (even met een nat wc-papiertje is voldoende) en daarna deo op te spuiten. Ook is het gewoon slim om elke dag schone kleding aan te trekken. Een shirt kan fris ruiken, maar de zweetgeur komt vrij als die warm wordt. En dat gebeurt wanneer je je shirt aanhebt!
Ik heb ook tijden lang last gehad van heftige zweetgeur en dit helpt al een hele hoop!

succes :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goede deo haalt de zweetgeur wel weg. Camoufleren met een luchtje (wat in veel van die spuitbussen zit) is geen goed idee.