Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat zwaar verslaafden een soort van doorgezakte houding krijgen?

Ik heb een tijd vrijwilligerswerk gedaan in een opvangcentrum voor daklozen en het viel me op dat langdurig verslaafden (ook die die niet dakloos waren) bijna allemaal lopen/staan met de benen iets doorgezakt, de schouders hangend. Ik vind de houding moeilijk uit te leggen maar het is echt karakstiek (in t ov-centrum komt ook een ex-verslaafde die t ook heeft)..
Nou vraag ik me al een tijd af hoe dat komt, verandering in de spieren? doorgezakt door t eeuwig loom (stoned) voelen?
misschien een rare vraag maar ik vind dit dus echt vreemd..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen die zwaar verslaafd aan alcohol zijn gaan ook anders bewegen. Je ziet het aan hun tred, het is of ze op eieren lopen. Dit vreemde loopje is volgens mij blijvend, maar zeker weet ik het niet. Als iemand van heroine is afgekickt gaat hij dan ook weer normaal lopen of heb je daar geen ervaring mee?
Amadea
14 jaar geleden
Geen rare vraag hoor. Het was mij ook al opgevallen dat je sommige soorten verslaafden kunt herkennen aan hun manier van lopen en de houding die ze daarbij hebben. Ook zie ik dat de gezichten van langdurige druggebruikers overeenkomsten krijgen: smal, pezig, met diepe lijnen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Door sommige drugs neemt je spierkracht af. Daardoor gaan bv je schouders hangen en bewegen die niet meer mee als je loopt.
Ik kreeg dat van meds. Meteen mee gestopt. Ik metkte ook dat ik er raar van ging lopen, simpelweg omdat ik te weinig kracht had om normaal te lopen. Door mn heupen anders te doen kon ik mezelf voorstuwen.
Gestopt met meds, probleem over. Ik loop weer ald een kievit. Bij harddrugd weet ik niet of t ocer gaat als je weer clean bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij gaat dit niet over nee, bij ons werkt een jongen die nu een jaar of 8 clean is en hij heeft dat rare loopje nog. Het zal idd wel door t verslappen van de spieren komen dan.. dank voor je antwoord
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing