Wat willen ouderen vooral in hun huis als hulpmiddel?

ik doe dit project voor school

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (8)

ouderen blijven graag in hun vertrouwde huis wonen, maar vroeg of laat gaat het traplopen niet meer.
ik denk dus de stoellift/traplift.
Rieneke1
12 jaar geleden
aantal dingen zouden kunnen zijn:

rolstoelen
rollators
loopstukken
toiletverhogers
wandbeugels
douchezitjes
helping-hands
bedverhogers
papegaaien
trapliften

hoop dat je er wat aan hebt

Toegevoegd na 4 minuten:
aanvulling :

handgrepen
opsta beugels
wanddouchzitje
hogere toiletpot
drempels weg
aangepaste keuken
trapliftje

toegangsdetectie
deuropeners
onraadmelding
brandmelding

Kijk ook even op de site die bij de bron staat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een sta-op stoel en een rollator
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een dagje ouder wordt ,merk je op een gegeven moment dat het lichaam niet meer helemaal doet en kan wat je gewend bent, en de markt voor senioren-hulpmiddelen is dus groeiende.

Er zijn enorm veel verschillende dingen die het gemak dienen en comfort verhogen, en ze hebben dan ook een groot 'moet-ik-hebben'- gehalte. Maar wat precies op het lijstje staat, hangt natuurlijk wel af van wat je nog kunt.

Voor iedere oudere zal dat dus weer anders zijn. Het aantl handige hulpjes in de keukenla neemt meestal gestaag toe, evenals handige meubelen en vervoersmiddelen.

Maar als je praat over een HUIS dat moet zijn aangepast aan ouderen, is het belangrijkste dat het hele huis zo lang mogelijk toegankelijk blijft. Alles gelijkvloers dus (of een traplift), een ruime douche / badkamer waar je ook nog gebruk van kunt maken als je niet meer alleen / staand kunt douchen, een toilet met voldoende ruimte en steun om op te stappen, weinig tot geen drempels, brede deuren, strakke ruimtes met weinig 'nooks en crannies' om schoon te maken. Niet alle ouderen hebben daar (meteen) behoefte aan, maar in een huis dat 'op alles voorbereid is' kun je heel lang comfortabel en zelfstandig of met weinig hulp blijven wonen. En dat is wat de meeste ouderen het allerliefste willen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gezelligheid en aandacht...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedoel je daarmee een papegaai ofzoiets??
EEn telefoon met grote zichtbare toetsen en antislipmatjes om vallen te voorkomen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Een pillendoos met timer zou ook een goed hulpmiddel kunnen zijn.
Omdat ouderen vaker vergeten.
12 jaar geleden
een leuke jonge vrouwelijke huishoudelijke hulp, zou mooi zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een lange schoenlepel (vind ik nu al handig)
Een comfortabel voetenbankje (kan mijn oude buurvrouw niet missen)
Een makkelijke fauteuil en lekkere zachte kussentjes om achter de (pijnlijke) rug te steken.
Hulpmiddelen om potjes en bokalen open te krijgen.
Een leesbril en vergrootglas.
Een fleece dekentje voor kille momenten.
Een boekje met alle nuttige telefoonnummers, groot en duidelijk opgeschreven.