Is Selma een turkse naam?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.1K
Ritsuka
12 jaar geleden
Het is ook de naam van een character in the Simpsons :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De minkukel is weer langs geweest.....

Antwoorden (4)

Ja, dat is een Turkse naam. Ik ben zelf ook Turks, daarom dat ik het weet. Het komt overigens ook in andere landen voor.

Toegevoegd na 11 minuten:
Of beter gezegd misschien: het is een naam dat ook bij Turken voor komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee,het is een internationaal voorkomende naam en niet specifiek Turks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee,

Betekenis en herkomst van Selma
Selma is een Scandinavische meisjesnaam.

De betekenis van de naam is `goddelijke beschermde`.
Het leukste aan de naam Selma:
Het is een multiculturele naam en heeft ook een arabische herkomst (stamt van het woord `Salam` wat vrede betekent en in het Turks wordt het `Selam` en hier is `Selma` weer afgeleid)Kortom komt in alle geloven en culturen voor en heeft of je nu door de goden beschermd wordt of met vrede gaat, altijd een mooie betekenis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet volgens ,zie links
Selma is een Scandinavische meisjesnaam
Betekenis Selma:
Door de Goden beschermd
Goddelijke beschermde
Nog een andere ;
Selma
Geslacht: Vrouwelijk
Oorsprong:Germaans
Betekenis Selma: De meisjesnaam Selma is en verkorting van Anselma, met als betekenis "door de goden beschermde".
groet