Kan het kwaad als je wat, ongeveer een handje, cellulose binnen krijgt?

zoals van deze bodembedekker http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_kleinedieren/hooi_strooi

Toegevoegd na 2 minuten:
Dit is de goede link:

http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_kleinedieren/hooi_strooisel/cellulose_strooisel/65360

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Cellulose is de stof die planten stevigheid geeft. Je krijgt het dus ook binnen als je een wortel eet.

Je lichaam kan er niets mee, maar het is ook niet giftig voor je. Misschien dat je maag/darmen er een beetje van streek door raken, maar erger hoef je niet te verwachten.

Voor de knaagdieren waar je dit spul voor gebruikt is het al helemaal niet slecht om dit binnen te krijgen, hun spijsverteringsstelsel is gemaakt op celluloserijk voedsel. Denk bijvoorbeeld aan hooi, dat is voor ons onverteerbaar, en voor knaagdieren onmisbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Cellulose wordt ook gebruikt als vulstof bij capsules. Het wordt dan vaak wel in kleine hoeveelheden gebruikt, maar het zal zeker niet schadelijk zijn voor het lichaam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen probleem mee. Zolang het nog niet vervuild is... dat is gezien de toepassing van groot belang.