Wie heeft ervaring met pijnlijke borsten en "van alles" wat daarin groeit ?

Begin dit jaar ontdekte ik een redelijk grote soort schijf in de zijkant van 1 van mijn borsten. Als ik in bed op mijn zij lig dan voel je het heel goed zitten.In diezelfde borst zit al jaren een kleine cyste vlakbij de tepel die al is onderzocht. De schijf heeft mijn vrouwelijke huisarts ook onderzocht en ze zei dat het best groot was en ik moest rekenen op een operatie. In het ziekenhuis is een echo gemaakt en werd gezegd dat het niets ernstigs was. De officiële uitslag kreeg ik via de huisarts en ik kreeg de mannelijke aan de lijn. Meneer kwam aanzetten dat het maar een hele kleine cyste was. Geopereerd worden hoefde niet. Ik vertelde dat ik er vaak behoorlijk last van heb, dat het erg pijn kan doen en kan steken. Dat kon niet volgens de mannelijke huisarts. Die dingen horen geen pijn te doen en hij vroeg of ik er constant aanzat (?) Na wekenlang met pijn te hebben rondgelopen terug gegaan naar de vrouwelijke huisarts. Die stak de pijn op de menstruatie terwijl ik ook daarbuiten pijn heb. Ik mocht nog een echo laten doen,een second opinion maar dit gebeurde bij precies dezelfde arts die de vorige keer de echo deed. Het ziet er goed uit zei ze weer. De assistente begreep niet waarom ze me al zo snel weer een echo lieten doen omdat je op een röntgenfoto een ander beeld krijgt. De pijn bleef, zakte soms wat weg. Nu maanden later loop ik al weken rond met een hele pijnlijke borst en ook de andere is begonnen pijn te doen. Tot in de oksel. Tips en ervaringen zijn welkom...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
À. Hoe oud ben je?
B. Waarom geloof je de artsen niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben 27.
De vrouwelijke huisarts, die daadwerkelijk aan mijn borst heeft gevoeld vertelde dat het iets groots is, plus ze begon al direct over een operatie. De mannelijke komt na een echo aan dat het maar iets heel kleins is. Ik ben degene die wel degelijk pijn voelt, hoe kan een arts dan zeggen dat dit niet kan. Ik voel het toch ? De mannelijke huisarts heeft ook niet aan die borst gevoeld. Het is een grote schijf, duidelijk voelbaar. Ook mijn vriend heeft het gevoeld. De vrouwelijke huisarts heeft het gevoeld. Hoe kan de mannelijke dan beweren dat het maar heel klein is ? Na de echo gaf ik aan een operatie te willen om het weg te laten halen maar volgens de vrouwelijke huisarts was het ineens beter van niet. Terwijl zij degene was die direct zei dat ik maar op een operatie moest rekenen.Erg verwarrend allemaal, welles nietes, dit dat... Wel willen ze me ieder half jaar terug zien voor een echo. Ik snap er dus niets meer van en die artsen geloof ik inderdaad niet meer maar dat lijkt me niet zo vreemd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Terug gaan en verwijzing vragen naar een ander ziekenhuis, je hebt pijn daar moet je m.i. niet mee door blijven lopen

Het beste antwoord

Het kan zomaar zijn dat je last hebt van 'mastopathie'.
Dit zijn pijnlijke bosten doordat de borstklier reageert op wisseling van hormoonspiegels in het bloed. Mastopathie is goedaardig.
Kijk eens op deze site;

http://www.chirurgenoperatie.nl/pagina/goedaardige_borst/mastopathie.php

Misschien herken je hier iets in en stelt het je gerust.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord. Nu het in de andere borst ook lijkt te beginnen zou dat het inderdaad best wel eens kunnen zijn.. Heb er net wat over gelezen en er schijnt weinig aan te doen te zijn. Een operatie heeft weinig nut want het groeit weer terug. Toch blijft het erg vreemd dat de mannelijke huisarts verteld dat hetgeen ik heb geen pijn kan doen terwijl bij mastopathie wel degelijk pijn gevoeld word en ze in ieder geval wel een aantal medicijnen hebben zowel tegen de pijn en andere symptomen. Daarbij heb ik meerdere symptomen, zowel een cyste als een hard aanvoelende schijf, kortom meerdere dingen die in de borst groeien en pijn. Toch laten ze me zonder enige behandeling of pijnstilling doorlopen. Zoals nelly3 in haar reactie al aangaf ; naar een ander ziekenhuis gaan, denk meteen ook maar naar een andere huisarts... Bedankt allemaal voor het meedenken !

Andere antwoorden (2)

Ik zou zeggen ' onmiddellijk naar een andere arts/ziekenhuis gaan, ook al is het alleen al voor je eigen geruststelling. Heb zelf ervaring met het niet serieus genomen worden door artsen en ziekenhuis met grote gevolgen! Bellen dus!! We betalen allemaal genoeg voor onze zorgverzekering dus mogen we daar ook gebruik van maken! "succes!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Merci voor je reactie, morgen ga ik er direct werk van maken. Durfde vanochtend pas te voelen of er ook iets zat in de andere borst die nu ook pijn doet en ook daar blijkt weer iets in te zijn gegroeid. Als ze me wel hadden geholpen had dit (misschien) voorkomen kunnen worden met medicatie.. Ook m'n eigen stomme schuld om naar die arts te luisteren en mensen die zeiden nou als de arts zegt dat er niets bijzonders aan de hand is zal het wel zo zijn.
het kan een bepaalde ziekte zijn, maar het kan ook gewoon groeipijn zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Groeipijn lijkt me sterk, ik ben 27 en groeipijn heeft weinig te maken met de groei van cystes en schijven. Sinds die erin zijn gegroeid is de pijn begonnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is het misschien een goed idee om is naar een andere arts te gaan.