Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Onregelmatige menstruatie, wanneer beginnen met de pil te slikken?

Ik heb de pil nog nooit eerder geslikt en ik menstrueer erg onregelmatig. Nu staat in de bijsluiter dat ik op de eerste dag van mijn menstruatie moet beginnen en dat de pil dan direct betrouwbaar is. Bij de apotheek zeiden ze dat ik gewoon vandaag kan beginnen (terwijl het niet mijn eerste dag is van de menstruatie), maar dat hij dan niet direct betrouwbaar is (om zwangerschap tegen te gaan). Ik vroeg me af wat ik nu het beste kan doen, aangezien ik totaal niet weet wanneer ik weer ongesteld moet worden, en ik graag heb dat hij zo snel mogelijk betrouwbaar is tegen zwangerschap. En hoelang zou het duren voor de pil betrouwbaar is, als ik nu zou beginnen met slikken terwijl het niet mijn eerste dag van de menstruatie is?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In principe moet je inderdaad beginnen met de pil op de eerste dag wanneer je ongesteld wordt (dus op het moment dat je ziet: hé ik ben ongesteld, begin je met de pil te slikken, op een tijdstip, dat je de pil elke keer slikt, bijvoorbeeld voor het slapen gaan)
Je kunt nu wel beginnen met de pil, maar ik geloof zelf dat je huishouding daar erg van verstoord raakt. Mijn aanraden is dan om te wachten tot je ongesteld bent (duurt vaak niet langer dan 4 a 5 weken wachten) en tot die tijd voorzichtig vrijen (niet, of met een condoom)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan! ;)

Andere antwoorden (2)

Begin je niet op de eerste dag van je menstruatie ben je pas na 7 dagen beschermt tegen zwangerschap.
In de link staat nog meer handige informatie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik moest beginnen met de pil op de eerste dag van mijn menstruatie. Dat staat ook in de beschrijving en er staat niet in de beschrijving dat je zomaar wanneer je er zin in hebt kan beginnen met de pil te slikken.
Als je de eerste dag begint met de pil dan is het advies een week te wachten of in die week een andere vorm van bescherming te gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding