Hoe oud moet je zijn om wiet te gebruiken en het op zak te hebben?

Ik weet natuurlijk wel dat je 18 moet zijn om het te legaal te kopen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Wiet valt onder de wet op verdovende middelen en wordt bij aantreffen direct in beslag genomen (ook die 5gram), bij een hoeveelheid kleiner dan 5gram wordt er geen strafvervolging ingesteld.

Ook het gebruik (dus ook in coffeeshops) is officieel verboden, het wordt slecht getolereerd.

Dus zowel het hebben als gebruiken is strafbaar maar wordt gedoogd als het om kleine hoeveelheden gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
klopt, +

Andere antwoorden (3)

als je het al weet wrm vraag je het dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij mag je officieel sowieso geen wiet op zak hebben, je mag het eigenlijk alleen in een coffeeshop roken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien een stomme reactie, maar mag je met het rookverbod wel in een coffeeshop roken??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Joints wel, want iets wat officieel niet eens mag valt niet te verbieden. maar in een coffeeshop mag je geen gewone sigaretten of shag roken
Deze site heeft denk ik wel de info die je nodig hebt: