wat veroorzaakt het Lawaai als er een MRI scan gemaakt wordt ?

ik heb van de week een MRI scan gehad en ik vroeg me af waarom dat z'n lawaai moet maken? je moet niet claustrofobies zijn maar het meest heb ik me verbaast over de herrie die het apparaat maakt, of je op een bouwplaats bent je kunt zelfs de muziek in de koptelefoon die je dus terecht op hebt niet meer horen

je zou zeggen dat in deze moderne tijd dat niet nodig zou zijn wat maakt die herrie of had ik een uit de prehistorie

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K
paulus811
12 jaar geleden
goeievraag. Het is de camera die je hoort, maar waarom dat ding zo'n pestherrie moet maken dat je oordoppen in krijgt is voor mij ook een raadsel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is ook nooit goed. Wees blij dat ze dat ding hebben.
paulus811
12 jaar geleden
sherpa, je mag je toch dingen afvragen? Wat is daar nou mis mee?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Sherpa ik ben erg blij dat dat ding er is en gelukkig ben ik niet claustrofobies maar als je dat wel bent is die herrie zeker geen hulp om er in te blijven liggen vandaar dat ik me dat afvroeg

Antwoorden (1)

Eens het scannen begint, hoor je een kletterend geluid, dat, afhankelijk van de sterkte van de magneet, best wel luid kan zijn. Het lawaai is zo luid omdat de machine een magnetisch veld opwekt.