ik heb veel oorpijn maar ik durf niet naar de dokter wie weet wat het is??

ik heb oorpijn en durf niet naar de dokter, want ik heb daar een keer de verkeerde medicijnen gekregen en ben bang dat dat weer gebeurd.

maar sind kort heb ik ongeveer 1 keer per week oorpijn weet iemand wat ik daar aan kan doen zonder naar de dokter te gaan?

Toegevoegd na 4 minuten:
ik heb geen druip oor enz alleen oorpijn

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Te proberen:
Als ik oorpijn of suizende oren heb dan druppel ik er wat citroensap in. Dit werkt echt! Als de zuurtegraad in je oren te laag is loop je er snel ontstekingen op. Doe dit 3-4 per dag en je zult merken dat het beter wordt.
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En wat als de oorpijn veroorzaakt wordt door iets anders? Zeer slecht advies om zo op afstand te gaan dokteren.

Andere antwoorden (5)

Wij kunnen wel mee speculeren over wat het zou kunnen zijn, maar het beste is toch even naar de dokter. Je kunt (inderdaad) een andere huisarts krijgen als je erom vraagt. Voor het zelfde geld is het iets ernstigs waar adequate hulp noodzakelijk is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt nu ook naar de huisartsenpost, ga niet zelf dokteren, ga desnoods naar een andere huisarts voor een doorverwijzing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga naar een huisarts en vraag bij de apotheek naar het vorige en huidige medicijn. Die kunne je vast wel helpen/geruststellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben geen dokter maar het zou kunnen uitdraaien op een middenoorontsteking met alle gevolgen vandien.
Zet je er overheen en ga naar de dokter om erger te voorkomen.
12 jaar geleden
Natuurlijk kan je oorpijn allerlei oorzaken hebben, maar één keer in de week vind ik wel vreemd. Heb je wel eens aan een oorzaak hiervan gedacht? Misschien ga je elke week zwemmen of elke week in een ligbad met je hoofd onder water? Daar kan je oorpijn van krijgen, omdat er dan meer druk staat op het trommelvlies, vanaf de buitenkant van het oor. Een dokter zal even naar je oor kijken, of het soms ontstoken is, maar je geen rare medicijnen voorschrijven. Meestal helpen simpele paracetamolletjes prima tegen de pijn. Je moet dus eerst duidelijker zijn, waar je nu precies last van hebt. Heb je erge oorpijn of heb je vaak oorpijn?