Wie kan mij helpen met de prikpen van de Accu Check glucosemeter (meerdere vragen)?

Bij de eerste paar keer prikken gingen er wat dingen mis, ik weet nu niet hoeveel of hoevaak ik de lancetten heb gebruikt. Aan de onderkant waar je moet klikken voor een nieuw lancet blijft hij constant op 6 staan.
Hoe weet je wanneer je de lancetten moet vervangen?
En is het erg als je de lancetten vaker dan eenmaal gebruikt? Zo niet, wat is dan gebruikelijk voordat je ze vervangt?
Als die 6 niets met de lancetten te maken heeft (omdat hij niet verspringt), waar dient die dan wel voor?

Toegevoegd na 5 minuten:
Check moet zijn Chek. Prikpen is Accu-Chek Multiclix AST. Ik kan er in de gebruiksaanwijzing niets over vinden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

je kunt het beste bij elke keer prikken een nieuw lancet gebruiken
als je een accucheck mobile heb moet je het palletje onder het cijfer naar links doen tot ie klikt en vervolgens weer naar rechts het cijfer zal dan moeten verspringen

Toegevoegd na 2 minuten:
voor multiclix
De Accu-Chek Multiclix prikpen is gemakkelijk te gebruiken bij het controleren van uw bloedsuiker. Om een indruk te krijgen van de werking van de Accu-Chek Multiclix kunt u de stappenkaart downloaden.

Prikken in drie stappen

1. Aanspannen
Druk de aanspanknop naar beneden. Als de Accu-Chek Multiclix prikpen aangespannen is, wordt de transparante onstspanknop geel.

2. Prikken
Druk de pen stevig tegen de zijkant van uw vingertop en druk op de ontspanknop.

3. Doordraaien
Om het lancet te vervangen draait u de aanspanknop in de richting van de pijl tot deze niet meer verder kan en draai hierna weer terug naar de beginstand. De witte cijfers in het venster van de aanspanknop geven aan hoeveel lancetten er nog over zijn.