Ik geloof in geesten en ik denk ook dat ik ze elke dag hoor maar niemand gelooft mij waarom is dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (11)

Omdat heel veel mensen er van overtuigd zijn dat geesten niet bestaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
+1
Omdat de meeste mensen het maar gek vinden en er zelf niet in geloven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
+1
Omdat niemand ooit iets heeft bewezen, en bijna niemand ze hoort dus het kan zomaar een grap zijn, ook omdat het moeilijk is om er een voorstelling van te maken en je het vooral bij sci-fi films zien en mensen dat ook in verband brengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat het bestaan daarvan niet kan worden bewezen en bovendien de meeste mensen geen enkel vermoeden hebben dat ze er zouden kunnen zijn. Als je zelf nog nooit zoiets gemerkt hebt is het erg moeilijk om aan te nemen dat iemand anders dat wel ondervindt.
Amadea
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
+1
Omdat anderen ze vaak niet zelf kunnen zien, voelen, horen, proeven en ruiken. Dus dan zal het niet bestaan voor ze.
Niet iedereen is zo fijn gevoelig als jij bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kan je dit nou zomaar beweren?
Je kent vraagsteller en de omstandigheden niet eens!
Een vriendinnetje van mij beweerde dit ook,die bleek een psychose te hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Honingbeertje
Heb je er wel eens met iemand over gepraat?
Ik zag vanaf mijn 4e jaar overal donkere schaduwen in de hoeken van kamer's( s'nachts) dan hoorde ik geritsel en als ik dan naar de deur rende om die kamer uit te komen sprongen ze op me,hielden me tegen.
Niemand geloofde dat.Ze vonden( en vinden) mij raar en vreemd.
Ik weet nog steeds niet wat het was.
Ik heb zulke dingen nog wel eens.
Maar ik heb wel Borderline,en dat is psychisch.
En dan zeggen mensen dat je gek bent.
En zelfs mijn broer zegt dat ik een raar meisje ben..
Het kan zijn dat het alleen in jou hoofd zit.Net als bij mijn vriendin.
Ik weet het niet.
Maar laat je ook niets wijsmaken door allerlei vage figuren die beweren dat ze in 'de andere wereld' kunnen kijken en dat soort dingen.
Daar heb ik zelf hele rare en slechte ervaringen mee.
Omdat er andere verklaringen kunnen zijn voor hetgeen je hoort. Jij denkt dat het geesten zijn, andere mensen zullen bijvoorbeeld zeggen dat het de wind is, een krakende trap enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Precies!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt Cryofiel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+! goed antwoord.
Omdat er andere verklaringen KUNNEN zijn..
Niet zeggen dat het onzin is,maar ook niet zeggen dat het waar is.
Ik bedoel:niemand kent deze persoon en de omstandigheden.
Kristal
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor de +jes :)
Omdat het eigenlijk voor heel erg gek is. En het kan ook dat je ziek bent (sorry). Of je hoort ze gewoon echt. Voor veel mensen is het nou eenmaal taboe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zou ik dat maar eens laten bekijken.
Het horen van stemmen is de belangrijkste aanwijzing dat iemand een psychose heeft en dat is een ernstige en veel voorkomende ziekte. Mensen zullen dus niet denken dat de stemmen van buiten de hersenen komen, maar dat je aan een geestesziekte lijdt. Voor patienten zijn de stemmen heel reeel omdat het lastig is om onderscheid te maken tussen echte stemmen en de inwendige stemmen, net zoals de sterke illusie die je hebt met gezichtsbedrogplaatjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik leef met je mee. Ik heb precies het zelfde meegemaakt. Je moet het proberen te negeren deed ik ook. Het klinkt raar maar ga hardop tegen ze zeggen als je ze weer hoort dat je met rust gelaten wil worden. Dat hielp bij mij wel. En anders zou ik als ik jou was hulp zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tsja.. Dank je.
Kristal
12 jaar geleden
je advies kan mogelijk werken +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Honingbeertje: Het lijkt me beter dat je professionele hulp zoekt, ipv hier. Het klinkt nl. aardig als een psychose.
Allereerst: Waarom ga je er vanuit dat het geesten zijn wat je hoort? Het kan zoveel zijn, heb je dat voor jezelf ook onderzocht?

Misschien een voorbeeld: ik heb 12 dagen geleden onze hond moeten laten inslapen en ik hóór hem! Ik hoor hem soms lopen, ik hoor hem neerploffen tegen de voordeur, ik hoor heel veel bekend geluiden, die ik associeer met hem. Maar die plof tegen de deur wordt veroorzaakt door een windvlaag, het lopen blijkt onverwacht mijn zoon te zijn die ik hoor etcetc.
Gisteren liep ik nietsvermoedend in de tuin, gedachten bij hele andere zaken en ik hoor hem opeens op de stenen rennen.... het bleken droge blaadjes te zijn die door de wind over de stenen dwarrelden.
Kortom: er zijn tot nu toe altijd andere mogelijkheden geweest, dan de geest van mijn hond.
Zou ik dat niet onderzoeken, dan is het simpel te stellen, dat hij hier is, toch?

Het is niet zo, dat ik de mogelijkheid van wat men bovennatuurlijke ervaringen noemt afkeur, daarvoor heb ik teveel meegemaakt wat ik (nog?) niet kan verklaren voor mezelf. Maar om er zomaar vanuit te gaan vind ik erg ver gaan!

Ik las een reactie van je: "Het zijn geen stemmen die ik hoor maar geluiden en ik Heb heel vaak het idee dat iemand mij achterna komt in mijn huis ofzo dan ga ik schreeuwen van GA WEG enzo"
Dus je bent bang? Misschien is het dan echt handig om na te gaan, of die geluiden andere, logische oorzaken hebben dan geesten.

Dan je vraag, waarom niemand je gelooft. Dat zou je aan die personen moeten vragen. Veel mensen geloven niet in geesten en vinden dat onzin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Heel mooi omschreven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
goed antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanx!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+++++
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank jullie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi WendyH.
Ik breng dit in verband met het volgende verschijnsel: toen ik pas vader was, ging ik altijd de baby 's nachts halen als zij huilde.
Ik ging vaak het bed uit omdat ik haar hoorde, maar ze bleek heerlijk te slapen.
Daarom ging ik in de nacht het huis door naar dat huil-geluid. Het bleek de motor van de koelkast in de keuken te zijn, die héél, héél zachtjes te horen was. En in dat geluid zat iets wat leek op huilen. Dus inderdaad, als je in een geëmotioneerde toestand bent, kun je de neiging hebben om signalen heel sterk 'in een bepaalde richting' te interpreteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel Klaas en bedankt voor je reactie! Ongelooflijk hè, dat soort dingen!
Meestal is er wel een verklaring te vinden voor geluiden. Ik hoorde mijn hond blaffen bijvoorbeeld, toen ik boven was. Zeker te weten, en als ik niet heeeeeel zeker wist dat het niet kon, dan..... maar er stond vlakbij onze voordeur een hond te blaffen met in mijn oren precies zijn blaf ;-)
Kristal
12 jaar geleden
Heel helder en zinvol antwoord Wen.
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Danks!
Persoonlijk zou ik niet willen beweren dat geesten niet bestaan.
Het zou mijn inziens dus een mogelijkheid kunnen zijn.
En toch, wanneer ik jouw verhaal lees krijg ik veel meer de indruk van een heel gespannen jonge vrouw die overal heftig op reageert. Ik heb meer het gevoel dat je bij elke lichte aanraking al schrikt, gespannen als een veertje.
Wat belangrijk voor je is, is om erachter te komen waarom je zo gespannen bent (misschien weet je dat al best) en een manier te vinden om jezelf tot rust te krijgen. Misschien val je niet makkelijk in slaap, wat ook kan meewerken aan verwarring in jezelf.
Kan het zijn dat jij je ook bedreigd voelt in je normale leven, buiten de geesten om?
Dat kan echt behoorlijk inwerken op je waarnemingen, en het is je echt aan te raden om een manier te vinden om innerlijk wat rustiger te worden. Misschien door yoga of meditatie. Maar er zijn ook zat andere manieren en het is goed er één te kiezen waar je wat voor voelt.
Wanneer je dan wat rustiger bent kan je zien of die verschijningen blijven of verminderen.
Je kan dan ook minder angstig op ze reageren en ze gewoon vragen weg te gaan. Want eigenlijk zijn ze ongevaarlijk, anders hadden ze allang iets met je gedaan.
Als het je niet lukt, ga dan gewoon even naar de dokter, die kan ook met advies om tot rust te komen.

Het is misschien moeilijk voor de anderen te geloven dat je geesten zou zien omdat je er zo heftig op reageert en men zich mogelijk zorgen maakt dat het ook iets anders kan zijn.
Kristal
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Dat is fijn!
Hou er wel rekening mee dat het wat tijd en oefening kan kosten om tot rust te komen. Vaak helpt het om dat met begeleiding te doen van iemand die verstand heeft van de methode waar jij voor kiest. Zo iemand kan je ook motiveren het te blijven oefenen {en is een beetje een stok achter de deur ;-) }
Maar hou jezelf goed in de gaten hoor! Want het is écht geen raar iets om ermee naar de dokter te gaan als je té grote gespannenheid blijft...
Al is het maar om je weer even op de rails te zetten.