Kun je het koud krijgen als gevolg van je verdrietig voelen?

En dan op die manier dat eigenlijk niks helpt. Kruik niet, verwarming niet, warme kleding niet, thee niet.
Hoe komt dit en kun je er wat aan doen?
Ik heb het dus altijd ijskoud als ik me verdrietig voel ;)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dat ook als ik bijv. ruzie heb gehad of overstuur ben,als ik dan weer rustiger ben en ga zitten of liggen,dan heb ik het meestal echt koud.Lijkt wel een reactie van het lichaam na alle emoties.En dat zal het dan ook wel zijn.

Het beste antwoord

Dat kan inderdaad. Emoties kunnen veel lichamelijke reacties veroorzaken. Door verdriet kan je het zo koud hebben vanbinnen, dat niets je kan verwarmen. Dan lijkt het wel of je hart de koude binnenlaat.

Het enige dat je daaraan kan doen is je proberen af te leiden van je verdriet. Probeer wat TV te kijken of lees iets ontspannends. Goeie Vraag is ook een goede afleiding. Dat heb ik al ondervonden....
Sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, daarom zit ik hier nu ook :D
Ik heb vanavond met mijn baby liedjes gezongen, toen kreeg ik het ook warm. Nadat ik hem naar bed had gebracht, kreeg ik het weer koud.
Het is inderdaad net of je hart de koude binnenlaat.
Het gaat van diezelfde plek uit die warm voelt wanneer je veel liefde voelt.
Bedankt voor je berichtje :)

Andere antwoorden (2)

Als je veel emoties en verdriet hebt kost dat enorm veel energie.
Dat kan koude veroorzaken in je lichaam.
Als je veel af bent gevallen kan dit ook een oorzaak zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
Toevoeging sommige mensen die verdrietig zijn en emotioneel eten meestal of heel weinig en blijven maar malen en tobben dat kost energie bij het leven.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik heb vandaag een pizza in de oven gegooid :D
Normaal kook ik uitgebreid.
Misschien ook omdat je lichamelijk minder actief bent.
Nergens zin in, alleen maar in hangen. Komt goed ;) een keer verdrietig zijn hoort bij het leven, alleen is het zo lastig om het dan ook nog eens ijskoud te hebben.
Als je je eenzaam, verdrietig, in de steek gelaten wanhopig of machteloos voelt ,voel je je als het ware bevroren. Er zijn veel liedteksten die gaan over koud van binnen, mijn hart is zo koud, koud zonder jou.Wat heel lekker is als je je zo kil voelt is eens naar de sauna gaan. Warme stoombaden, rustruimtes met warme dekentjes, zweten in de sauna, zwemmen in warm water, heerlijke geuren, rust en ontspanning, jezelf lekker verwennen en je huid laten warmen door een het kruidenbad. Dan gezellig lunchen met je voeten voor de open haard. Al die warmte dringt door alles heen en heeft een koesterende werking.Als je niet in je blootje wil, er zijn ook sauna's met badkledingdagen.