Kun je het koud krijgen als gevolg van je verdrietig voelen?

En dan op die manier dat eigenlijk niks helpt. Kruik niet, verwarming niet, warme kleding niet, thee niet.
Hoe komt dit en kun je er wat aan doen?
Ik heb het dus altijd ijskoud als ik me verdrietig voel ;)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat kan inderdaad. Emoties kunnen veel lichamelijke reacties veroorzaken. Door verdriet kan je het zo koud hebben vanbinnen, dat niets je kan verwarmen. Dan lijkt het wel of je hart de koude binnenlaat. Het enige dat je daaraan kan doen is je proberen af te leiden van je verdriet. Probeer wat TV te kijken of lees iets ontspannends. Goeie Vraag is ook een goede afleiding. Dat heb ik al ondervonden.... Sterkte.

Als je veel emoties en verdriet hebt kost dat enorm veel energie. Dat kan koude veroorzaken in je lichaam. Als je veel af bent gevallen kan dit ook een oorzaak zijn. Toegevoegd na 2 minuten: Toevoeging sommige mensen die verdrietig zijn en emotioneel eten meestal of heel weinig en blijven maar malen en tobben dat kost energie bij het leven.

Als je je eenzaam, verdrietig, in de steek gelaten wanhopig of machteloos voelt ,voel je je als het ware bevroren. Er zijn veel liedteksten die gaan over koud van binnen, mijn hart is zo koud, koud zonder jou.Wat heel lekker is als je je zo kil voelt is eens naar de sauna gaan. Warme stoombaden, rustruimtes met warme dekentjes, zweten in de sauna, zwemmen in warm water, heerlijke geuren, rust en ontspanning, jezelf lekker verwennen en je huid laten warmen door een het kruidenbad. Dan gezellig lunchen met je voeten voor de open haard. Al die warmte dringt door alles heen en heeft een koesterende werking.Als je niet in je blootje wil, er zijn ook sauna's met badkledingdagen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100