Hoe komt het dat je van sommige vrouwen zonder dat ze een woord gezegd hebben al depressief wordt (er van uitgaand dat ze geen status heeft)?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe bedoel je ... van iemand met status (Koningin Beatrix) kan je depressief worden, maar van iemand zonder status (ik, bijvoorbeeld) niet? Snap er niks van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat bedoel je met status?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik snap je vraag niet, verklaar je nader

Antwoorden (9)

Om dezelfde reden, dit ik van sommige vragen gelijk depressief word...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je eigenlijk al depressief was, maar je nog niet bewust was van dit gegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
spiegelen jullie elkaar???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is je eerste indruk terwijl je jezelf al niet vrolijk voelt. Als je je n.l. lekker voelt, kan niemand je depressief maken.
amc
14 jaar geleden
Jij bent een man? Als je sommige vrouwen ziet word je depressief. Dat kan. Omgekeerd kan ook. Er lopen veel depressieve mensen rond. Maar waar ben je dan zelf? Als je zelf gelukkig leeft, of in ieder geval daar naar op zoek bent, is je blik open en is het leuk om zo iemand te ontmoeten. Misschien kan je zelf een bemoediging zijn voor de depressieve (vrouw). Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het niet alleen bij vrouwen zo is, hoor, je kunt dezelfde vraag stellen met 'mensen', volgens mij.

Sommige mensen lijken al je energie uit je weg te zuigen, zeggen inderdaad niets of heel weinig, maar alleen hun aanwezigheid maakt je moe, gejaagd, en ja - vrolijk word je er ook niet van.....Ik heb het gevoel, dat in deze mensen zo'n enorme leegte is, door welke oorzaak dan ook, dat ze alleen maar via geleende kracht van anderen door kunnen.
Ik heb er geen andere verklaring voor, en vraag me wel eens af, of ze het zelf überhaupt in de gaten hebben, dat ze deze invloed op de mensen om zich heen hebben. Waarschijnlijk niet - het lijken een soort wandelende zwarte gaten te zijn. Als er zo iemand bij mij is langsgeweest (meestal onaangekondigd, en zó urenlang, dat al je plannen in het gedrang komen, tenzij je grof zegt dat ze nú wegmoeten), ben ik soms zó moe, dat ik een uurtje ga pitten - de middag is tenslotte tóch al in de soep....
Ik vind het eigenlijk een beetje zielig, maar betrap er me óók op, dat ik even moet zuchten als er eentje voor de deur staat.....

(Ik begrijp trouwens niet, wat je met status-hebben bedoelt aan het einde van je vraag......dus daar geen reaktie op.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je dat gewoon meteen voelt... Noem het intuïtie, noem het aanvoelen, maar je voelt het meteen...
Het is gewoon zo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van sommige MENSEN kun je depressief worden,omdat ze erg negatief in het leven staan,ogeacht hun status,wat je daar dan ook mee bedoelt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zegt meer over jezelf alds die ander.
Ik denk dat je dan zelf niet lekker in je vel zit