Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan het mondslijmvlies stoffen opnemen vanuit tandpasta?

Ik krijg van sommige merken tandpasta na verloop van tijd witte sliertjes in mijn mond.(Ik spoel heeel erg goed na).
Vermoedelijk is er een stofje in de tandpasta waar ik allergisch op reageer en ik kan me voorstellen dat je stofjes uit de tandpasta kunt opnemen via het mondslijmvlies en ik weet niet of dat op lange termijn kwaad kan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heeel goed spoelen is helemaal niet goed, in tandpasta zit fluoride en dat heeft even de tijd nodig om in te werken.
Beter is het om helemaal niet te spoelen of met heel weinig water.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Fluoride is niet goed voor de gezondheid http://www.rudolfdewit.com/md_fluoride.html, er zijn ook natuurlijke tandpasta's misschien zou je die kunnen proberen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ja je mondslijmvlies kan inderdaad stoffen opnemen, net zo goed als elk ander deel van je lichaam.
Op welke stof je lichaam reageert, tja dat is lastig, probeer eens te wisselen van pasta.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals de vorige persoon ook al schreef, kan je mondslijmvlies inderdaad stofjes opnemen. Denk maar aan het "pilletje onder de tong" dat een arts soms geeft bij hartproblemen. En ook binnen de homeopathie wordt hier veel gebruik van gemaakt (korreltjes die je op moet zuigen i.p.v. doorslikken).

Verder ken ik het probleem, ik heb er ook last van, met name bij de zgn. Whiteners (tandpasta die je tanden extra wit maakt). Gewoon andere tandpasta gebruiken, doe ik ook.

groetjes,
Paulien
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding