Is een grafkist kleiner dan een mensenlichaam of wordt zo'n kist op maat gemaakt?

En stel dat hij kleiner is dan een mensenlichaam, hoe doen ze dat lichaam er dan in? Want zoals ik het zie is zo'n kist ook best smal.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Die zijn speciaal op maat gemaakt. Je kunt hem al van te voren als je bijvoorbeeld terminaal bent, geheel naar eigen smaak laten maken.
Ze zijn te koop in alle soorten en maten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee hoor, dat past gewoon. Voor extra lange of dikke mensen kunnen kisten op maat gemaakt worden.
En smal is een kist wel, maar het hoeft natuurlijk niet comfortabel te liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor die laatste extra slimme opmerking lol
Een kist is gemiddeld 2 meter lang en 70 centimeter breed, maar kan zonodig aangepast worden voor langere mensen.
voor jonge kinderen en babies worden kleine kistjes gebruikt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grafkisten worden uiteraard op maat gemaakt. Een lang persoon moet in een lange kist en een kort persoon word ook gewoon in een wat kleinere kist gelegd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie dat er een hoop op maat gemaakt geantwoord word. Echter komt het gros gewoon in grote vrachtwagens uit oostbloklanden hierheen. En zijn er gewoon groothandels waar er honderden in verschillende maten en uitvoeringen opgeslagen staan. Net als met kleding heb je gewoon spreekwoordelijk confectie maten.

Haute couture.....of te wel op maat gemaakt is voor de meeste onder ons niet weggelegd.

Toegevoegd na 6 minuten:
Alleen de assemblage, monteren van gewenste handgrepen knoppen kruizen of andere versierselen zoals binnenvoering gebeurt naar smaak bij zo`n groothandel.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies.
Gewoon standaard.
Tenzij je er veel geld aan wilt besteden: +
Rieneke1
12 jaar geleden
anna of momo, een van jullie is vergeten te plussen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet wel dat de lengte van het lichaam gemeten werd.
Doen ze dit niet meer?
Frimu2
12 jaar geleden
Ongetwijfeld. maar die kistenhandelaren hebben gewoon van veel modelen een aantal maten op voorraad. Hoewel de mens misschien per cm verschilt zal de kist per 10 cm verspringen (hij hoeft niet zo gegoten te zitten als een paar schoenen of een pak.)
De standaardmaat van een grafkist is 68 x 210 cm.

Grafkisten kunnen naar behoefte langer en breder worden gemaakt. Ze zijn er in diverse uitvoeringen, van eenvoudig tot design, en in diverse prijsklassen. Momenteel zijn Amerikaanse modellen veelgevraagd. Deze hebben vaak een dikkere bekleding en bredere lijsten aan de buitenzijde, waardoor ze 5 cm breder en langer dan de Nederlandse modellen. Het kan nodig zijn dit vooraf te melden bij de begraafplaats.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De begrafenis ondernemer vraagt aan de nabestaande wat het postuur van de overledene is en daarmee wordt er een kist bestelt met de goede maten.