's Ochtends is een drama! Ik wil mijn bed niet uit en kom dus altijd te laat. Wat kan ik doen ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

1; Wekker aan de andere kant zetten. 2; Naast je wekker lekker eten en drinken zetten. 3; Heel snel je deken van je af gooien en meteen gaan douchen (wel een koude) succes, motivatie is vooral belangrijk. verheug je gewoon op iets, die dag. op lees een horoscoop en ga snel je bed uit om te kijken of het uitkomst ( meestal wel ! )

Dat dacht ik vroeger ook maar het is gewoon een kwestie van doen!!!! Uiteindelijk kom/wil je je bed uit, want je komt te laat dus je doet het wel ;) Het snoozen is een kwestie van aangeleerd gedrag en met een klein beetje discipline leer je je dat gemakkelijk weer af. Voor je 's avonds gaat slapen zeg je een paar keer tegen je zelf dat je de volgende ochtend direct opstaat als de wekker afloopt. Het klinkt misschien raar maar dit helpt echt. Vervolgens is het alleen nog maar een kwestie van doen wat je jezelf beloofd. Mocht het dan nog niet lukken denk dan eens wat je ervan vindt als andere mensen te laat komen. Dat vind je vast erg vervelend en je wilt toch niet dat mensen een hekel aan je krijgen omdat ze altijd maar op jou moeten wachten? Beetje strenger voor jezelf zijn, dan lukt het je vast. Veel succes morgenochtend!

Misschien is zo'n helikopterwekker (zie filmpje) wat voor jou. Als de wekker afgaat, vliegt de "propeller" de licht in en zal je je bed wel uit moeten omdat de wekker pas weer ophoudt als je de propeller weer op de wekker hebt gedaan. Als je googlet op helikopter wekker vindt je diverse winkels waar je er één kan kopen.

Bronnen:
http://www.youtube.com/watch?v=vQHFDejwVhM

Ik weet niet wat de reden is dat je niet op wilt staan. Zit je slecht in je vel? Slaap je slecht? Ga je laat naar bed? Ik weet de antwoorden op bovenstaande natuurlijk niet. Maar stel: 1) Je slaapt slecht, waardoor je moeilijk op kan staan. - Voordat je gaat slapen niet iets druks doen (zoals televisie kijken of computeren). Lees een boek. - Je 's middags niet laten verleiden tot middagdutjes, waardoor je 's avonds weer moeilijker inslaapt. - Zorgen dat je overdag je 'taken' hebt gedaan, zodat je daar 's avonds niet over gaat piekeren. - Naar rustgevende muziek luisteren voordat je gaat slapen. - Ontspanningsoefeningen doen. 2) Je wilt niet opstaan, omdat je slecht in je vel zit. Als je je lusteloos/down/depressief voelt, is het des te lastiger om op tijd op te staan. Toch is het erg belangrijk, omdat juist in zo'n periode van negativiteit, een strak dagritme je houvast kan geven. Belangrijk is om te zorgen dat je weer goed in je vel komt te zitten. Dit kan door: - Positieve afleiding (een bezoek van een vriendin die je altijd wel kan oppeppen met een goed gesprek bijvoorbeeld) - Gezonde afleiding (het beoefenen van een sport, er regelmatig uitgaan voor een wandeling in de buitenlucht). - Professionele hulp. - Iets anders wat voor jou een positieve bijdrage kan leveren. 3) Je wilt niet opstaan, omdat je laat naar bed gaat. Ik zie dat je zelf een zoon van tien heeft. Ik gok dat u rond de veertig bent en op die leeftijd heb je pak 'm beet 7 a 8 uur slaap per nacht nodig. Als je hier (bij lange na) niet aan komt, is het niet zo gek dat je de volgende dag niet uit bed wilt komen. Probeer je slechte ritme te doorbreken en spreek een 'bedtijd' met jezelf af. Hou je hier ook aan, ondanks dat de kans groot is dat het lang duurt voordat je inslaapt. Dit komt omdat je nog aan je nieuwe ritme moet wennen. Geef jezelf daar ook de tijd voor en lees desnoods in een boek, totdat je voelt dat je oogleden zwaar beginnen te worden. Verleid je de volgende dag wederom niet tot middagdutjes. Tenslotte is het ook belangrijk om een positieve reden te hebben om op te staan. Als je mag kiezen tussen jezelf nog een keer om te draaien en naar dromenland te verdwijen, of op te staan en te beginnen aan weer een saaie werkdag met die verschrikkelijke collega's (ik zeg maar wat) en vervolgens thuis te komen in een slechte sfeer, dan is het wellicht het moment om een aantal dingen aan te pakken. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes!

Met een Wake Up Light schijnt wakker worden een feestje te worden. Zie:http://www.philipswakeuplight.nl

Ik kan hier wel een hele lap tekst gaan neer zetten,over hoe en wat het zou (kunnen) komen,maar jij moet gwn je bed uit zodat je op tijd bent. Wat mijn moeder deed(en soms nog doet) bij mijn broer:kussen onder zijn hoofd vandaan trekken,dekbed eraf gooien,raam wijd open,en soms als met de plantenspuit in zijn gezicht spuiten.Nou,dan ben je: 1.echt wel goed wakker. 2.heb je echt geen meer te blijven liggen. Het kan zo simpel zijn.^_^!

Ik ken het maar er is maar EEN antwoord Streng zijn voor jezelf!!! Dus maak een straf en beloningslijstje Voor elke keer dat je te laat komt de volgende dag wekker 10 MINUTEN EERDER en dan ook opstaan, als je de dag daarna weer op tijd bent mag je weer 10 minuten later En als je op schema bent (dus gewoon de tijd die je zou moeten opstaan) en je komt op tijd, een andere (kleine) beloning bedenken (iets lekkers als je lijn dat aankan, of langer computeren, lezen bedenk maar iets)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100