Temp van 38,8, wat te doen?

Ik kan amper typen maar de titel zegt genoeg. Ik voel me duizelig en zwaar. Ik hoor mijn hart bonken in mijn hoofd. Ik heb veel speeksel aanmaak. Wat kan ik nu het beste doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is al geschreven lekker naar bed gaan neem een asperine en ga een paar uren slapen misschien voel jeje daarna wat beter.En anders lekker in bed blijven rustig aan doen.Sterkte en beterschap.
Wat ook nog weleens wil helpen is een lekkere warme douche en dan je bedje in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Lekker in je bed kruipen al dan niet met een paracetamolletje (mijn motto is altijd, alleen pijnstilling als het echt niet anders kan). Dan kijken of je je morgen beter voelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En vergeet niet veel te drinken! Hoe meer je drinkt, hoe sneller de temperatuur zakt. Zet lekker thee, ga in bed liggen, neem paracetamol en probeer te slapen.
Je kunt nu het beste naar bed gaan.
Eventueel met een paracetamol.

Dikke kans dat het morgen een heel stuk beter is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik jouw symptomen bekijk lijkt het erop dat je een of andere infectie hebt. Als het plotseling opgekomen is, met koude rillingingen en dergelijke is het zeer waarschijnlijk de echte griep (influenza) Als de koorts geleidelijk aan gestegen is waarschijnlijk een andere infectie. Als de koorts niet met een dag of 2-3 duidelijk minder is, of je merkt dat het op en neer gaat, zou ik de huisarts raadplegen, als de infectie door een bacterie veroorzaakt wordt kan je antibiotica krijgen, en ben je er sneller vanaf. Dat geldt zeker ook als je andere symptomen krijgt, als benauwdheid en hoesten of hoofdpijn die verergert als je plat gaat liggen met gestrekte benen.

Als het bij algemene symptomen blijft als beschreven kan je een symptoombestrijder gebruiken als paracetamol of iets soortgelijks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaah! er komt griep aan. vooral veel drinken, maar zorg dat je het binnenhoudt. probeer vooral licht verteerbaar voedsel te eten. ook niet teveel lichaamsbeweging