waardoor kan het komen dat ik dorst blijf hebben?

ik heb echt hele erge dorst ik heb net 8 glazen water en 2 glazen limonade gedronken, toch heb ik heel veel dors, droge lippen maar toch veel speeksel.
kan iemand mij helpen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dingen met veel zout gegeten. Ook stuff zoals ketjap en soja saus bevat veel zout. Dan blijft je lang dorst houden. Wat wel helpt is een slok water in je mond nemen en daarmee je lippen en je tong nat houden (zonder water daadwerkelijk te drinken).

Het kan er ook aan liggen dat er misschien teveel droge lucht hangt in de ruimte waar je zit. Daar krijg je ook veel dorst van.

Ik kan helaas de mogelijkheid dat je diabetes type 1 hebt niet uitsluiten. De kenmerken daarvan zijn: 1 Hevige, bijna onlesbare, dorst 2 Sterk vermageren 3 Voortdurend plassen moeten Als je aan deze criteria voldoet, ga dàn snel naar je huisarts en laat die het glucosegehalte van je bloed bepalen. Niet te lang wachten is belangrijk omdat je je vrij plotseling zeer beroerd kunt gaan voelen..en mogelijk opgenomen moet worden in het ziekenhuis. Groet, Ton

Mijn eerste gedachte was ook diabetes. En niet zozeer alleen type 1, want met type 2 (wat wel eens ouderdomssuiker wordt genoemd) kun je ook erg veel dorst hebben. Ga naar je huisarts, en laat daar eens bloed prikken. Er is goed mee te leven als je dit hebt, maar je moet wel met bepaalde zaken rekening houden. Sterkte ermee!!

Bronnen:
ik heb zelf diabetes type 2

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100