Wat is de beste/gemakkelijkste houding om een boek te lezen?

Als ik op de bank ga zitten met een boek is mijn schoot te laag, en ik kan niet de hele tijd een arm (of twee armen) omhoog houden. Aan tafel zitten word ik ook beu na een tijdje. Op mijn zij in bed gaat wel even, tenzij het boek te groot is.
Wat kan ik nog meer proberen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

'T maakt niet uit - 't punt is nl. dat je lichaam nooit de hele tijd in dezelfde positie moet zitten. Dan krijg je altijd last van bepaalde lichaamsdelen. Je lichaam wil juist graag dat je regelmatig van houding veranderd. Een mooi alternatief zou misschien kunnen zijn: een 60-inch scherm boven je bed hangen, en dan digitaal lezen.

Toch in bed, maar dan niet op je zij. Half zittend, of met je verstelbare matras goed, of met kussens als je alleen een vlakke matras hebt. Kan je uren zo volhouden.

Wel op de bank met een kussen onder je boek, of onder je armen...

Ga niet zitten op de bank, maar ga liggen. Met een paar kussens lukt dat meestal wel. Je kunt natuurlijk ook een boekhouder kopen om je boek op te zetten. Variant van het eettafeltje dat ziekenhuispatiënten over hun bed geschoven krijgen. Maar dan natuurlijk meer vertikaal zodat je het boek goed kunt lezen.

in bed op mijn zij is mijn favoriete houding om te lezen. maar ik denk dat het ook verschilt hoe je lichaam in elkaar steekt. de een voelt wat meer zijn rug of nek dan de ander. rechtop zitten in bed met kussens in je rug en je knieen omhoog leest ook best lekker. dan kun je het boek daar tegenaan laten liggen.

Koop een lekkere zitzak, hoe groter hoe beter. Plof in je zitzak, leg het boek op de zak en ga zelf een beetje op je zij hangen. In de zitzak kun je altijd wel een lekkere/goede houding vinden. beter dan op bed of de bank.

HUH? Het heeft NIKS te maken met de houding waarin je zit of waar je zit, het gaat om het boek dat je leest! Als jij echt IN een boek zit, vergeet je namelijk ALLES om je heen. Dus ook de houding waarin je zit. Als je echt goed in een boek zit, kom je er soms pas na een half uur achter dat je een slapende voet hebt of iets dergelijks. Kortom: Vergeet totaal de plek waar je zit, zorg enkel voor een GOED boek! Lees ze...

Als het boek maar goed genoeg is, merk ik niets meer van mijn houding :) Wat ik zelf ook nog wel eens lekker vind is op mijn buik in bed lezen (zeker met iets dikkere boeken als de Stieg Larssens).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100