Ik heb weinig discipline op verschillende punten, hoe kan ik dit verbeteren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

Ten eerste is het knap dat je dat bij jezelf hebt ontdekt. Je kunt die disciplines uit de weg gaan zodat je er geen last meer van hebt. Je kunt ook jezelf af en toe een schop onder de kont geven zodat je datgene wat je bent begonnen ook afmaakt. Een gouden regel om dit te verbeteren is er niet.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak eens een lijstje van die verschillende punten en beloof jezelf een beloning, elke keer als je je eraan houdt. B.v. een euro (afhankelijk van je budget natuurlijk en van de omvang van de klus) in een leukedingenpotje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een leukedingenpotje, die ga ik onthouden +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaaaaa, goeie!!!!!!!! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank! (doet weer een duppie in het potje)
Kwestie van gewoon doen. Zeg tegen jezelf: niet zeiken, maar er gewoon voor gaan. Dat kan natuurlijk voor van alles gelden: sporten, huiswerk maken, huishoudelijke taken, etc.
Je zal merken dat als je het gedaan hebt, je meteen een stuk beter voelt, puur omdat je gedaan hebt wat je wilde (of eigenlijk niet wilde) doen. De volgende keer moet je jezelf er weer toe zetten, maar je zal merken dat het steeds makkelijker gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt dit verbeteren door er gewoon aan te beginnen en proberen door te zetten. Als je je ''gestelde eis'' niet nagekomen bent, geef je jezelf hiervoor een boete. Dit is een goede stimulans om het toch te doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schitterend dat je het hebt herkent, maar vooral ERKENT.
Gebrek aan discipline = geen moed hebben om eraan te beginnen wetende dat je het wel zou moeten doen.
Discipline komt vanzelf door je te motiveren.
Hoe motiveer ik mij? Door een lijstje te maken met de plus- en minpunten, dus weer herkennen en erkennen.
Door te weten hoe groot je winst is, is, even groot je motivatie (er mee starten) en de discipline (er mee doorgaan)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lukt álleen als je het echt wilt. Je zult op het moment dat je het moeilijk krijgt jezelf moeten toespreken met: 'nee, ik ga het nú doen' enzovoort.