Hoe kan het dat een vriend van mij op zijn 18e al kalend begint te worden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Kaal worden is een gevolg van ras, leeftijd en erfelijke aanleg. Mannelijke kaalheid openbaart zich vooral bij "Kaukasische"(lees:blanke) bevolkingsgroepen. Aziaten, Afrikanen en Amerikaanse indianen hebben er minder last van. In Europa verliest 70 procent van de mannen op leeftijd z’n haardos. Kaalheid wordt vooral veroorzaakt door een afgeleide van het hormoon testoron, dihydrotestoteron. Door deze stof daalt de groeifase van het haar van enkele jaren naar enkele maanden. Het gevolg: een kalende schedel.

Bronnen:
Quest.

Kaalheid kan heel uiteenlopende oorzaken hebben. De meest voorkomende is dat de kaalheid een familiekwaaltje is, maar ook wordt er beweerd dat stress, slechte haarverzorgingsproducten en het dragen van hoofddeksels oorzaak zijn in het kaal worden.

Genetisch. (Of een bepaalde ziekte, maar laten we daar even niet van uit gaan.)

Het is vooral genetisch bepaald. Ik had het zelf ook op die leeftijd, was niet zo leuk omdat lang haar in die tijd van Beatles en Stones een must was, maar je went eraan en ik ben maar zelden met "Hé kale" aangesproken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100