Mag een tandarts vragen wat ie wil voor zijn behandelingen?

Ik zie nooit ergens een prijslijst hangen en betaal me inmiddels blauw aan rekeningen... zijn er nergens standaardtarieven beschikbaar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Op deze site kan je goed zien, wat een tandarts max. kan vragen.: http://www.nza.nl/consument/consumentzorgaanbieders/95311
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er hangen inderdaad geen prijslijsten. Haha, ik zie het al voor me: Gat boren 10 Euro, gat vullen 15 Euro... en dan als patient mogen kiezen welke dingen je wel wat lijken op die kaart... Haha. Doe mij maar vijf keer de vulling!

Uiteraard zijn er wel maximum-tarieven voor handelingen, anders zullen de verzekeraars wel in opstand komen.

Nog een tipje mijnerzijds (ik krijg de rekening altijd toegestuurd van de tandarts, om hem zelf door te sturen aan de verzekeraar):
Controleer de rekening altijd goed.
Vorige week bij de tandarts geweest. Voor mijn bezoek aan hem had ik al een half uur bij de mondhygieniste gezeten, die al mijn tandsteen verwijdert.
Groot was dan ook mijn verbazing dat de rekening van de tandarts ook verwijderen van tandsteen bevatte.
Direct maar even gebeld, ik krijg een nieuwe rekening.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Normaal hebben die vaste tariefe.je kan zien op de papieren van ziekenbond als je meer betaalt hebt,daar staan de prijzen op want hij mogt tellen ,en wat jij betaalt heb.en ga anders naar de tandarts in de ziekenbond, dan betaal je aleen wat je moet laten vallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie info:

http://dentalyzer.com