Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is er behalve veel rusten een manier om van een botbreuk af te komen?

ik heb met voetballen mijn sleutelbeen gebroken en er is mij door de dokter verteld dat ik nu ongeveer 4 weken niet meer kan voetballen en daar heb ik geen zin in. is er een manier om daar sneller van af te komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het enige wat je kan doen is op je voeding letten.
geen spinazie en rabarber
Wel voeding met calcium, zoals zuivel ,groene groenten, pinda's, en vette vis voor de vit D.
Maar echt heel veel verschil zal het niet maken.
Beterschap!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

veel calcium...

Toegevoegd na 1 minuut:
maar die 4 weken zijn ook rustperiode. Zo'n advies moet je niet negeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het bot heeft deze tijd nodig om weer te herstellen en dat proces kun je niet versnellen met een of ander hulpmiddeltje. Het sleutelbeen rust geven doe je het beste door een mitella te dragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, een operatie, maar dat wordt meestal enkel gedaan bij beroepssporters.

Als er een dringende wens is tot snelle hervatting van de sportactiviteit (motorcoureurs, wielrenners e.a.) zijn dokters, gezien de goede ervaringen, geneigd om een operatie te overwegen.

Zeker bij beroepssporters wegen de voordelen dat hij/zij weer snel aan de gang kan na een osteosynthese, (botherstel-operatie met een plaatje en enkele schroeven) al snel op tegen de potentiële nadelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding