Ik heb vandaag de griepprik gehad. Moet ik, als ik morgen niet lekker ben thuis blijven of kan het geen kwaad om de deur uit te gaan?

Dit omdat de reactie die men soms krijgt op de griepprik geen echte griep is, maar een teken dat het lichaam afweerstoffen aan het aanmaken is. Ik heb morgen een afspraak buiten de stad. Maar ik wil, mits ik me niet lekker voel, niet over mijn grenzen gaan. Toch blijf ik ook niet thuis voor een beetje moeheid en misselijkheid. Dus, wat is het beste?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Luister naar je lijffie, zeker jij meis!
Als je je niet prettig voelt, waarom zou je dan gaan?
Meestal zijn de verschijnselen na een griepprik niet zo heel heftig en is het best te doen. Ligt er ook aan, hoe belangrijk die afspraak is voor je, denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juke ;-) ik ben gewoon gegaan, ben een half uurtje eerder opgestaan om rustig te kunnen ontbijten etc. En om aan te zien hoe ik mij voelde. Behalve moeheid valt t gelukkig mee. Nu maar hopen dat dat ook zo blijft. Fijne dag meid!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah: rènnen dan hahahahaha!!!!
Jij ook een lekker dagje: we gaan weer of zijn al geweest met hetzelfde doel vandaag ;-)))

Andere antwoorden (5)

Het beste is om te luisteren naar je lichaam. Als jij je in staat voelt om de deur uit te gaan, ga je. Voel jij je te ziek, dan ga je niet. Echt, je lichaam is de beste indicator, daar kan geen advies tegenop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is wel zo, maar als je lichaam reageert op de griepprik is dat toch eigenlijk min of meer een "valse" reactie, die je dus niet echt serieus hoeft te nemen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet je lichaam altijd serieus nemen. Als jij je door de griepprik niet lekker voelt, geeft je lichaam aan dat het druk bezig is met het aanmaken van afweerstoffen. Om dan de hele dag in de weer te zijn is niet goed voor je, of het nou een 'valse' reactie is of niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar heb je wel gelijk in. Ik heb alleen niet zoveel zin om mijn afspraak af te zeggen ( al 2x eerder gedaan ). Maar ja, ik moest die griepprik écht hebben, aangezien ik hartpatiënt ben. Nou we zullen zien, wie weet valt het mee, ik reageer nooit echt heel heftig op de griepprik, maar ik heb hem vorig jaar 1 keer niet gehad omdat ik toen in het ziekenhuis lag, dus misschien is het nu anders. Maar dat is ook speculeren. Ik ga er maar eens een nachtje over slapen. Dank je wel!
Gewoon kijken waar je zelf aan toe bent. Het is echt niet erg om een dagje thuis te blijven. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou alleen thuisblijven als ik ook koorts had en anders gewoon gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, ik heb al wat verhoging, spierpijn en ben misselijk. Hoop dat het hierbij blijft, verhoging vind ik nog niet zo erg..
veel mensen denken bij lichte griep of verkoudheid verschijnselen, ik laat me niet kennen, ik ga aan het werk. Ze hebben niet door dat ze een ander kunnen besmetten en diegene kan, bijv. als hij copd heeft of hartpatient is, ernstig ziek worden, longontsteking krijgen en soms zelfs overlijden.
Dus bij grieperig gevoel of verkoudheid altijd thuis blijven. Ik weet niet hoe dat zit met bijwerkingen van een griepprik, of je dan ook anderen kunt besmetten, ik denk het wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk niet dat je anderen kan besmetten als je zelf de griepprik gehad hebt en je de volgende dag niet zo lekker bent, aangezien dat komt omdat je lichaam op dat moment juist bezig is om afweerstoffen aan te maken. Je kan nog wel besmet worden met griep door anderen, dat wel. Ik kijk het nog even aan. Dank je!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan niet anderen besmetten als je de griepprik heb gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok, gelukkig maar. ik wist het echt niet. ik verwachte het niet, maar wist het niet zeker
Gewoon gaan, beweging zet ook juist je lichaam aan het werk tegen het virus.