Ik heb vandaag de griepprik gehad. Moet ik, als ik morgen niet lekker ben thuis blijven of kan het geen kwaad om de deur uit te gaan?

Dit omdat de reactie die men soms krijgt op de griepprik geen echte griep is, maar een teken dat het lichaam afweerstoffen aan het aanmaken is. Ik heb morgen een afspraak buiten de stad. Maar ik wil, mits ik me niet lekker voel, niet over mijn grenzen gaan. Toch blijf ik ook niet thuis voor een beetje moeheid en misselijkheid. Dus, wat is het beste?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Luister naar je lijffie, zeker jij meis! Als je je niet prettig voelt, waarom zou je dan gaan? Meestal zijn de verschijnselen na een griepprik niet zo heel heftig en is het best te doen. Ligt er ook aan, hoe belangrijk die afspraak is voor je, denk ik.

Het beste is om te luisteren naar je lichaam. Als jij je in staat voelt om de deur uit te gaan, ga je. Voel jij je te ziek, dan ga je niet. Echt, je lichaam is de beste indicator, daar kan geen advies tegenop.

Gewoon kijken waar je zelf aan toe bent. Het is echt niet erg om een dagje thuis te blijven. Succes!

Ik zou alleen thuisblijven als ik ook koorts had en anders gewoon gaan.

veel mensen denken bij lichte griep of verkoudheid verschijnselen, ik laat me niet kennen, ik ga aan het werk. Ze hebben niet door dat ze een ander kunnen besmetten en diegene kan, bijv. als hij copd heeft of hartpatient is, ernstig ziek worden, longontsteking krijgen en soms zelfs overlijden. Dus bij grieperig gevoel of verkoudheid altijd thuis blijven. Ik weet niet hoe dat zit met bijwerkingen van een griepprik, of je dan ook anderen kunt besmetten, ik denk het wel.

Gewoon gaan, beweging zet ook juist je lichaam aan het werk tegen het virus.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100