doet het inbrengen van de mirena (spiraaltje) pijn?

hoi, ik ben 19 jaar en heb nog geen kinderen gehad, morgen ga ik naar de dokter voor een spiraaltje.

dus had ik de vraag, doet het pijn als ze een spiraaltje inbrengen als je nog geen kinderen hebt gehad?

alvast bedankt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik heb ook een Mirena en nog nooit zwanger geweest. De eerste keer deed het ongeveer een dag pijn, zoals je kan hebben als je flink ongesteld bent. Omdat je nooit zwanger bent geweest, moet je baarmoeder waarschijnlijk wat oprekken. Dus ik zou de dag erna niet te veel plannen. Maar... daarna ben je er 5 jaar vanaf. Ik word niet meer ongesteld en bij bijna iedereen wordt de ongesteld minder of gaat helemaal weg, en dat is erg fijn, kan ik zeggen. Als je straks 24 bent, en je wilt nog niet aan kinderen beginnen, dan gaat het de volgende keer veel makkelijker, want dan is er de ruimte voor. Succes morgen!

Het kan pijn doen, het advies van mijn gynacoloog was om een paracetamol te nemen van te voren.. Je bent dam rustiger en minder gespannen en dat helpt goed Succes morgen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100