Hoe houd ik mn zenuwen in bedwang (zie uitleg)?

Morgenochtend word een van mn poezen gesteriliseerd en aan een klein navelbreukje geholpen. Ik zit me inmiddels al 3 dagen op te vreten en elk doemscenario is de revu gepasseerd. Normaal ben ik heel stressbestendig en koelbloedig maar als het op mn katten aankomt dus absoluut niet. Uiteraard weet ik dat niet laten helpen geen optie is maar hoe kom ik van dit nare gevoel af?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wil je even sterkte wensen kan me voorstellen dat je er over inzit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Accepteer maar dat jij je zo voelt. Ik heb het net zo! Niet tegen vechten. Af en toe even realiseren, dat morgenmiddag alles weer klaar is.
Heeeeeeeeeel veel sterkte!!!!!!!
Rieneke1
12 jaar geleden
en, is de poes weer veilig thuis inmiddels ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allemaal heel erg bedankt voor de lieve berichtjes en antwoorden. Allemaal een + van me gehad. Mijn kleine ukkepuk is weer veilig thuis, ingreep is goed verlopen en ze ligt met een kattenrompertje aan (tegen het aan de wond zitten) nog lekker in haar reismand (groot genoeg). Arme drommel rolt nog helemaal om tijdens het "lopen" dus tis veiliger zo aangezien ze alweer wil klimmen en doen. eigenwijs he... Klein probleempje is dat ze als enige onbeperkt voer heeft bovenop de aanrechtkastjes omdat ze vertkt op gezette tijden te eten, en met haar 2.5 kilo moet ze wel voldoende binnenkrijgen natuurlijk. De andere 2 zijn te dik (en dieetvoer) en eten wel op gezette tijden. Ze mag alleen dus niet dergelijke grote sprongen maken... En uk is juist een springer en klauteraar.... Dat word even lastig dus...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeeeeeerlijk, geniet maar lekker dat alles weer voorbij is!!!!
Lastig ja, met dat eten! Het zijn ook zulke eigenwijze portretten vaak hè ;-)
Leuk, dat je vertelt hoe het is gegaan!

Antwoorden (4)

Probeer jezelf ervan te overtuigen dat het hier om kleine en veilige ingrepen gaat.
fremar
12 jaar geleden
Afleiding zoeken, bijvoorbeeld naar een spannende film kijken. (Maar dat heb je waarschijnlijk al gedaan). Ga vanavond vroeg naar bed met een kalmeringsmiddel of een slaaptabletje. Voor 1x kan dat geen kwaad. Dan is de avond kort. En anders moet je de tijd gewoon uitzitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedenk dat het om een routine-ingreep gaat.
bovendien heb jij, met je kattenkennis, ongetwijfeld gezorgd dat je poes naar een uitstekende dierenarts gaat.
maar heel begrijpelijk dat je in je rats zit, zeker als je je katten bijna je kinderen ziet.
zoek vanavond maar liever wat gezelschap en afleiding op.
sterkte voor jou en je meisje!
Rieneke1
12 jaar geleden
De kans dat er iets misgaat is zóóó klein. Iedere DA heeft zoveel apparatuur om de boel in de gaten te houden, dat je rustig kunt afwachten tot je de oproep krijgt om haar, nog een beetje suf, weer op te halen.

Neem zelf een paar valdispert (natuurlijke kalmeringstabletjes). Voor je het weet heb je je "lieffie" weer in je armen.

Maar deze bemoedigende tekst helpt natuurlijk voor geen meter hè! Ik weet het, de zenuwen gieren door je keel.

Ik wens je sterkte. Jammer dat fijne tijden altijd gauw voorbij gaan, maar dat in zo'n geval één dag een heel jaar schijnt te duren.
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een antwoord met gevoel :) plusje hiervoor