Hoe houd ik mn zenuwen in bedwang (zie uitleg)?

Morgenochtend word een van mn poezen gesteriliseerd en aan een klein navelbreukje geholpen. Ik zit me inmiddels al 3 dagen op te vreten en elk doemscenario is de revu gepasseerd. Normaal ben ik heel stressbestendig en koelbloedig maar als het op mn katten aankomt dus absoluut niet. Uiteraard weet ik dat niet laten helpen geen optie is maar hoe kom ik van dit nare gevoel af?

Weet jij het antwoord?

/2500

Probeer jezelf ervan te overtuigen dat het hier om kleine en veilige ingrepen gaat.

Afleiding zoeken, bijvoorbeeld naar een spannende film kijken. (Maar dat heb je waarschijnlijk al gedaan). Ga vanavond vroeg naar bed met een kalmeringsmiddel of een slaaptabletje. Voor 1x kan dat geen kwaad. Dan is de avond kort. En anders moet je de tijd gewoon uitzitten.

bedenk dat het om een routine-ingreep gaat. bovendien heb jij, met je kattenkennis, ongetwijfeld gezorgd dat je poes naar een uitstekende dierenarts gaat. maar heel begrijpelijk dat je in je rats zit, zeker als je je katten bijna je kinderen ziet. zoek vanavond maar liever wat gezelschap en afleiding op. sterkte voor jou en je meisje!

De kans dat er iets misgaat is zóóó klein. Iedere DA heeft zoveel apparatuur om de boel in de gaten te houden, dat je rustig kunt afwachten tot je de oproep krijgt om haar, nog een beetje suf, weer op te halen. Neem zelf een paar valdispert (natuurlijke kalmeringstabletjes). Voor je het weet heb je je "lieffie" weer in je armen. Maar deze bemoedigende tekst helpt natuurlijk voor geen meter hè! Ik weet het, de zenuwen gieren door je keel. Ik wens je sterkte. Jammer dat fijne tijden altijd gauw voorbij gaan, maar dat in zo'n geval één dag een heel jaar schijnt te duren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100