Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Na het ponsplaatje nu de patiëntenpas (met foto) onzin of terecht?

De nieuwe patiëntenpasjes zijn gelamineerde pasjes zoals we die allemaal in de portemonnee hebben. In een handzaam formaat en voorzien van pasfoto en burgerservicenummer (BSN). De nieuwe patiëntenpas zal het ponsplaatje helemaal gaan vervangen. Wat vinden jullie hiervan? Denken jullie dat het echt nodig is om een pas te hebben met een foto omdat er mensen anders onder jouw naam behandeld kunnen worden?

Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

ja; tweerlei:

- In geval van ongelukken ed kan je sneller nagaan of de gegevens die je van de patient hebt daadwerkelijk kloppen (in geval van bv antibiotica allergie is het belangrijk te wteen wie je voor je hebt, zonder enige twijfel)

- Er zullen zeer vaak cases zijn waarbij mensen met incomplete verzekering kosten via vrienden proberen te verhalen op de verzekering
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik vermoed dat er iemand anders beter van wordt en niet de houder van de patientenpas... Onder het mom van je eigen veiligheid zal dit ingevoerd worden en ik voorspel je dezelfde reden zullen ze aanhalen om iedereen te chippen bij de geboorte...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Het lijkt mij een zinvolle wijziging,zodat men kan zien,dat je inderdaad degene bent die zich aan de balie meldt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Een pas met foto en BSN gaat al heel ver. Maar ik ben bang dat het niet anders kan omdat er misbruik wordt gemaakt van het systeem.

Het probleem van onverzekerde mensen blijft echter, en de medische wereld blijft de verplichting houden om mensen ongeacht afkomst e.d. te behandelen. Dat betekent ook dat illegalen zonder financiele middelen gewoon behandeld moeten worden, ongeacht of hier de kosten voor worden betaald.

Het pasje met foto is dus wel een oplossing voor verzekeringsmaatschappijen (geen of minder fraude), maar geen oplossing voor de ziekenhuizen.
(Lees meer...)
16 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing