Kunnen fantasieën gevaarlijk zijn?

Toegevoegd na 37 minuten:
Bedankt voor alle antwoorden tot nu toe. Als toevoeging geef ik een wat andere draai aan de vraag : kun je dmv een fantasie (slechte) dingen aanroepen/aantrekken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee hoor.
maar in geval van bij-gelovigheid... gewon gewoon blijven doen hoor!

Het beste antwoord

Bedoel je volgens de wet van law and attraction?
Nee, ik geloof niet dat je onheil over jezelf af kunt roepen via een fantasie. Het zou toch al te dol worden als je door het donker loopt en fantaseert dat je wel eens beroofd zou kunnen worden, dat het dan ook zeker gebeurt. Ik geloof wel dat je in die bewuste situatie beter alert kunt zijn, dan lopen te dromen.
Ook denk ikl dat je voorzichtig moet zijn wanneer je fantaseert. Dus niet in het verkeer of tijdens het werken met gevaarlijke machines.
Droom zacht, vanavond!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Sommige wel, als ze werkelijk gaan worden.
Maar ook wanneer iemand een fanatie wereld leeft en zich daardoor gaat afsluiten van de werkelijkheid, kan dat ook gevaarlijk worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De fantasie zelf is niet gevaarlijk, pas als sommige fantasieën werkelijkheid worden, kunnen ze gevaarlijk worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
fantasieen zijn hersenspinsels, zolang je ze niet ten uitvoer brengt zijn ze niet gevaarlijk voor anderen.
fantasieen kunnen in de mind van diegene die ze heeft wel schade aanrichten, als ze in extreme vorm voorkomen.
Rieneke1
14 jaar geleden
Zolang je je maar blijft realiseren dat het een fantasie is. Het gevaar bestaat namelijk dat je langzamerhand de fantasie als werkelijkheid gaat zien. Zo ken je vast mensen die elke keer "liegen", ze vertellen dat ze veel beter zijn, terwijl het niet zo is.

Dat is gestart om zich beter te voelen en belangrijk te zijn, maar na verloop van tijd geloven ze zichzelf.
Kijk dus uit, maar als je dat aankan....fantaseer er maar lekker op los!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prachtig verwoord ..
Als je lekker overdag fantaseert en in een auto zit en vervolgens een botsing veroorzaakt, ja dan is de fantasie gevaarlijk.

Verder is het heerlijk om te dagdromen waarbij je je wel moet realiseren dat het een fantasie is en geen werkelijkheid
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
meestal niet. soms wel: als ze xtreme vormen aannemen. als dat zo is: naar de dokter ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat versta jij onder extreme vormen? en op welke manier kunnen die fantasieen dan gevaarlijk zijn?
Fantasieën heeft iedereen , gelukkig maar anders zouden we ook geen leven hebben en niet meer creatief kunnen denken.
Maar als fantasieën als maar terug komen kan het een opsessie worden, die zo erg kan worden dat het verschil tussen werkelijkheid en de fantasie door elkaar heen gaan lopen.
Mensen die hier gevoelig voor zijn, kunnen hier zo ver in gaan dat de fantasie de werkelijkheid gaat overheersen.
Ze belanden in een schijnwereld die niet ongevaarlijk voor ze is en hun omgeving.
Slechte dingen aanroepen of aantrekken heeft hier niets mee te maken, wel kan je het je zelf wel wijs maken dat het gebeurd, maar dat is een onderdeel van de fantasie.
Fantasie is de onwerkelijke wereld om ons heen, waaruit niets kan komen en ook niet bestaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel mooi antwoord, Ed +1
Een slechte fantasie kan een obsessie worden en dwangmatig. Uiteindelijk kan dat slecht uitpakken omdat je dit gaat uitstralen als een negatieve energie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als een fantasie je zo gaat beheersen dat je je bang en schichtig gaat gedragen op straat loop je een grotere kans het slachtoffer te worden van een overvallen, maar als je fantaseert dat er een vliegtuig op je dak valt wordt die kans daarop echt niet groter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee fantasieën kunnen niet gevaarlijk zijn, maar wat je met een fantasie doet kan heel gevaarlijk zijn...

En nee je roept er niets mee aan... denken is in feite fantaseren, dus daar is niets mis mee... dat mag gewoon zo veel je wil of niet laten kunt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
fantasieen kunnen wel gevaarlijk zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fantasie is denken, waarom kan dat gevaarlijk zijn dan?