Bij de opticien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de bakker doet dit niet dus je zou naar een oogarts kunnen gaan of een opticiën.
deze mensen hebben ervoor geleerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doet jouw bakker dat niet? ;) +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd daar was ik wel opgekomen. Maar toch bedankt. Weet je misschien hoelang eeb wachtlijst daar is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij een opticiën kan je zo binnen lopen en meten ze je ogen gelijk op
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de bakker 5 minuten, bij de opticiën 15 min, bij de oogarts paar weken of maanden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@nelly
mijn aardige bakker wees me op het feit dat ik een bril nodig had (vroeg om een zak gesneden soepgroente, druiven zonder pit, en doosje aardbeien)
dus nee, mijn bakkertje doet dat niet :)) @kirsten
trage bakker zeg....!!! ;-)) @kitkat
met de malle eraan vooraf (verwijzing huisarts bv) kan er een wachtlijst zijn. hoe lang deze is kan ik je niet vertellen. bij een opticien kan je vaak zo naar binnen wandelen voor een gratis oogmeting. tip: staat je niet blind op 1 opticien, maar laat bij verschillenden een oogtest doen. (en ja lolbroeken, ik ben me bewust voor de woordspeling 'blind staren'..... kan er nu nooit eens serieus worden gedaan hier?) ;-))) #proest#
Bij een goede opticien die HBO opgeleide optometristen heeft; dus niet Hans Anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zit bij een hele goede, die hebben er iemand bij uit het ziekenhuis. Dus als er nog iets is met je ogen kan hij je daar mee verder helpen. Deze heet 'Musters oogzorg'. Ik weet niet of die alleen in Kaatsheuvel (Noord-Brabant) zit maar misschien komt de naam je toch bekend voor. Deze meting duurt een half uur. Misschien is er wel een andere opticien waar er ook iemand is die van het ziekenhuis is. Even Google'en. En anders gewoon een opticien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je ogen goed wilt laten opmeten dan zou ik je een gediplomeerde opticien aanraden.
een gediplomeerde opticien heeft zijn opleiding gevolgd en weet dus waar hij mee bezig is en waar hij op moet letten.
Ook weet hij wanneer je doorverwezen moet worden naar een specialist. Hij kan ook veranderingen in het zicht goed intrepteren.
Als je wilt weten welke opticien zijn diploma's heeft kun je de website van de NUVO bezoeken. hier vindt je een lijst met alle optiekbedrijven die gediplomeerde opticiens in dienst hebben. Ook staan hier de namen vermeld.
Kijk goed op deze lijst en schrik niet van het kleine aantal gediplomeerde opticiens in Nederland.