Doet een oorpiercing pijn ?

Nou ik wil een oorpiercing laten zetten. in me kraakbeen. maar ik hb gehoord dat als het mis gaat dat je dan eeen bloemkooloor krijgt? en all die enge verhalen.. ik begin nu te twijfelen. maar ikw il dit so graag. :( . wat moet ik doen ? is dat waar? moet je dan geopereerd worden als het misgaat?. moet je schieten of moet je piercen? doet dat pijn ? ik wet echt niet wat ik moet doen. groetjes. Lisa

Toegevoegd na 1 minuut:
Ohh ik wil een piercing een helix piercing ofsoo . ik wil er twee in een oor . onderelkaar in de kraakbeen . (:

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.8K

Het beste antwoord

ALTIJD laten piercen.
Als je het laat schieten wordt het kraakbeen aan de kant geduwd en kan het gaan verfrommelen (bloemkooloor!). Als je het laat piercen wordt er een stukje kraakbeen weggesneden dmv de holle naald. (Schieten is sowieso af te raden ivm hygiene etc).

Kraakbeen is wat lastig met de genezing, dat klopt. Het heeft wat meer tijd nodig dan gewoon huid. Ik heb 3 piercings boven in mijn oor en toevallig heb ik dit weekend een conch laten zetten (door je oorschelp heen, het dikke stuk kraakbeen). Pijn doet piercen altijd. Je laat tenslotte een naald door je lichaam heenboren. Hoe veel pijn het doet is moeilijk te voorspellen. Mijn helix piercings deden vrijwel geen pijn, maar de conch was een ramp. Van andere mensen heb ik weer verhalen gehoord dat zij het andersom ervaren: het ligt dus echt aan je lichaam en je pijngrens.
Maar: De pijn duurt slechts een paar seconden, en van die piercing kun je jaren plezier hebben.

Bloemkooloren en andere ongemakken kunnen ontstaan door infectie. Zorg dus om te beginnen dat je naar een piercingshop gaat met een GGD-certificaat.
Daarna moet je zelf goed voor je piercing zorgen. Hou je aan de nazorg-regels die je meekrijgt in de shop, probeer er niet tegenaan te stoten, en vooral, NIET AANKOMEN!
Nieuwe dingen in je lichaam zijn altijd leuk om aan te frunniken, maar vingers zijn nou eenmaal altijd vies, gewoon niet doen dus.

Hou er rekening mee dat slapen op je oor de eerste weken wat lastig kan zijn (verschilt per persoon), en dat de genezingstijd voor kraakbeen piercings vaak oploopt tot een jaar (en dan bedoel ik tot het ECHT helemaal geheeld is).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In het kraakbeen zul je sowieso moeten laten piercen, daar kan met schieten teveel misgaan. Dus dat.

Ikzelf heb twee ringetjes bovenin m'n oor laten zetten, en kan je zeggen dat het piercen op zich meevalt... althans, voor het eerste gat. Als je er twee tegelijk wil laten zetten, en dat zal als ik je zo begrijp het geval zijn, zal je oor na het zetten van de eerste een heel stuk gevoeliger zijn. Bij mij was die tweede een stuk minder comfortabel.

Op zich voel je het zetten van een piercing sowieso. Of het echt pijn doet kunnen anderen moeilijk voor je bepalen - wij kennen je pijngrens niet. Maar het zetten van twee piercings achter elkaar maakt de tweede wel een stuk pijnlijker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nu een tijdje (een paar maanden) mijn helix piercing in mijn oor zitten. Ik ben zelf pas 13. De piercing is een tijdje een beetje gevoelig geweest omdat ik te veel ermee draaide en hem er in en dr weer uit haalde.

Maar ik weet eigelijk niet hoe hoog mijn pijngrens ligt maar ik ben soms wel een miepie. Dus de pijn valt mee.

En een bloemkooloor ik heb er nog nooit iemand mee gezien. Mar wel moet je oppassen dat het niet gaat ontsteken. Dat kan namelijk wel een tijdje gevoelig blijven. Maar je krijgt bij mijn weten geen rare zwellingen of dingen die ernstig zijn.

Ik laat over 3 dagen een tragus piercing zetten die waarschijnlijk net ff wat gevoeliger gaat worden dan mijn helix. Maar maak je niet druk als je het hoed schoon houd met bijvoorbeeld zout water dan kan er vrij weinig fout gaan.
Plaatje bij antwoord