Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zit het nu eigenlijk met het EPD?

Is het Elektronisch Patiënten Dossier inmiddels eigenlijk al ingevoerd? Ik kan me namelijk herinneren dat ik daar enkele jaren geleden een brief over heb gehad met het verzoek om deze terug te sturen als je bezwaar had, maar dat heb ik niet gedaan. En zo ja, waarom wordt het dan niet gebruikt? Dit vroeg ik me vanmorgen af toen ik in de wachtkamer van de tandarts een medische vragenlijst in moest vullen met informatie die een paar meter verderop bij mijn huisarts beschikbaar is (beide praktijken zijn namelijk gevestigd in hetzelfde gezondheidscentrum).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
628

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ziekenhuizen etc. zijn gefaseerd bezig met de digitalisering van patiëntendossiers. In de toekomst staan alle gegevens dus in de computer, in plaats van op papier.

Een landelijk EPD is echter verboden door de Eerste Kamer. Er is dus geen landelijke database van patiëntendossiers die voor elke instelling in te zien is. Jouw tandarts kan dus inderdaad niet jouw dossier van de huisarts inzien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding