Als je gewoon goede ogen hebt en je doet zomaar een bril van +2,50 op, kunnen je ogen dan slechter worden?

Vroeger deed ik voor de grap altijd mijn oma's bril op, maar dan werd ze altijd boos en zei ze dat het slecht was voor mijn ogen.. heb het eigenlijk me eigenlijk altijd wel afgevraagd of het werkelijk zo is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Dat gaat niet zo snel.

+ glazen zijn bedoeld om dichtbij te kunnen zien (je bent dan verziend). Om dichtbij te kunnen zien moet de lens zich ontspannen (platter worden). Als je ouder wordt gaat dit minder goed en kan je dit corrigeren met een bril met + glazen. M.i. went je oog er wel aan.

Ik zou het mensen die normaal goed dichtbij kunnen zien niet aanraden om langdurig een bril te dragen met + glazen (dus elke dag). Je ogen wennen er aan dat je oogbol ook minder plat hoeft te worden.

Toegevoegd na 1 minuut:
(ik zie nu pas je toelichting. Als je het voor de grap doet is er niets te vrezen. +2,5 is echter best wel sterk en ik denk dat je er ook weinig door ziet).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je dit alleen maar voor de grap even doet is het niet verkeerd. En als je een briefje leest met zo'n leesbril, dan is er ook niets mis.
Het wordt pas een probleem als je gewend raakt aan deze bril, maar dat lijkt me uitgesloten gezien je verhaal.
14 jaar geleden
Net zo min als je in het halfduister zit te lezen,zal het(niet te lange) brildragen slecht zijn voor je ogen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor dat is broodje aap verhaal... Het maakt niets uit... Tenzij je dat wekenlang op houdt...
Er zijn prismabrillen die je beeld op de kop zetten... En na 8 dagen continu zo´n bril op te hebben, draaien de hersenen het beeld weer zo dat boven boven is en onder onder... Zo werken de hersenen... dus als je het even doet, no problem hoor...