Na hoe lang gebruik werkt de anticonceptiepil?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat staat in de bijsluiter

Antwoorden (4)

De pil is in ieder geval effectief als er 14 dagen een dosis is ingenomen. De hoogste betrouwbaarheid wordt statistisch bereikt bij het starten met een nieuwe strip op de eerste dag van de menstruatie.
fremar
12 jaar geleden
Het beste kun je de eerste maand nog dubbele bescherming gebruiken, daarna is de pik betrouwbaar!
Voor de veiligheid natuurlijk altijd dubbele bescherming!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pil bedoel ik...typfoutje
De pil is onmiddellijk betrouwbaar na aanvang van de allereerste strip, MITS je daarmee begint op de vijfde dag van je menstruatie, en niet ergens midden in je cyclus. Dan wordt je eerstvolgende eisprong meteen onderdrukt, en is hij dus meteen veilig als voorbehoedsmiddel.

Had je een onregelmatige of onbetrouwbare cyclus, dan kun je beter één strip afwachten voor je verder onbeschermde sex hebt, want hoewel de kans minimaal is, is die er dan wel. Maar bij een normale regelmatige cyclus, is de pil dus vanaf dag één een veilig voorbehoedsmiddel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je de eerste dag van de menstruatie bent begonnen met de pil duurt het 7 dagen en anders een maand!!!
lees ook je bijsluiter