is het ongezond om naar de sauna te gaan (sauna, stoombad, bubbelbad) als je verkouden bent?

ik heb geen koorts, wel een verstopte neus en een beetje geirriteerde keel.

Toegevoegd na 19 uur:
p.s. ben al in de tweede verkoudheidweek, dus van besmetting voor anderen is geen sprake.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik ben iets genuanceerder. Is je kou op de terugweg (heb je het ergste gehad zeg maar) dan is naar de sauna geen heerlijk. Je stoomt alles open en je zweet even lekker uit. ECHTER, ben je in het beginstadium van een kou kun je er echt zwaar beroerd van worden. Ik heb het zelf wel eens gehad, met precies jouw symptomen (beginnend) naar de sauna. Het voelde al niet lekker moet ik zeggen, ik vond het te heet en werd er helemaal onrustig van. Ipv direct naar huis ben ik de hele avond gebleven (ook omdat iedereen riep dat het zo goed was), nou mooi niet, daarna verhoging en echt HONDSberoerd en ik had niet het idee dat ik er ook eerder vanaf ben. Je geeft je lijf dat net is begonnen aan een gevecht tegen die bacillen dan een ENORME opdonder. Ik ben er iets voorzichtiger mee geworden

Nee, dit is juist heel goed! Het stoombad kan zelfs helpen tegen de verkoudheid

Het kan lekker opluchten, omdat je neus ervan open gaat. Verder kan het helemaal geen kwaad om virussen een beetje uit te zweten. Goed juist!

Sauna en verkoudheid gaan prima samen. Wanneer een verkoudheid of griep op de loer ligt kun je in principe gewoon een bezoek brengen aan de sauna. Wel is de kans groot dat de infectie eerder doorbreekt, dan wanneer je een bezoek aan de sauna uitstelt. Maar het heeft weer als voordeel dat je er sneller van af bent.

Bronnen:
http://www.healthylives.nl/ontspanning/sau...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100