is het ongezond om naar de sauna te gaan (sauna, stoombad, bubbelbad) als je verkouden bent?

ik heb geen koorts, wel een verstopte neus en een beetje geirriteerde keel.

Toegevoegd na 19 uur:
p.s. ben al in de tweede verkoudheidweek, dus van besmetting voor anderen is geen sprake.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.9K
Amadea
12 jaar geleden
Welke minnen bedoel je, Blij? Op dit moment staat er geen één bij de twee antwoorden op deze vraag...

Het beste antwoord

Ik ben iets genuanceerder.

Is je kou op de terugweg (heb je het ergste gehad zeg maar) dan is naar de sauna geen heerlijk. Je stoomt alles open en je zweet even lekker uit.

ECHTER, ben je in het beginstadium van een kou kun je er echt zwaar beroerd van worden.

Ik heb het zelf wel eens gehad, met precies jouw symptomen (beginnend) naar de sauna. Het voelde al niet lekker moet ik zeggen, ik vond het te heet en werd er helemaal onrustig van.

Ipv direct naar huis ben ik de hele avond gebleven (ook omdat iedereen riep dat het zo goed was), nou mooi niet, daarna verhoging en echt HONDSberoerd en ik had niet het idee dat ik er ook eerder vanaf ben.

Je geeft je lijf dat net is begonnen aan een gevecht tegen die bacillen dan een ENORME opdonder.

Ik ben er iets voorzichtiger mee geworden
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zie het antwoord van Mokummer hier onder
amigo
12 jaar geleden
tja, dat staat in een of andere internet link wat ik opschreef was puur eigen ervaring dus doe ermee wat je wilt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind jouw antwoord ook een goed antwoord,. Mijne geeft aan dat het niet perse ongezond is maar hij kan dus sneller doorbreken en zelfs al zoals in jouw geval, op het moment dat je daar bent. Dus prima om dat te benoemen.
Ik geef je er dan ook een + voor :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben inmiddels in mijn 2e verkoudheidsweek, dus beginnend is het niet meer. anderen besmetten kan alleen in de week dat je zelf besmet bent, maar nog geen symptomen hebt, dus dat kan ook niet meer. ik ga vanavond lekker stomen en zweten!

Andere antwoorden (3)

Nee, dit is juist heel goed! Het stoombad kan zelfs helpen tegen de verkoudheid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan lekker opluchten, omdat je neus ervan open gaat. Verder kan het helemaal geen kwaad om virussen een beetje uit te zweten. Goed juist!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sauna en verkoudheid gaan prima samen. Wanneer een verkoudheid of griep op de loer ligt kun je in principe gewoon een bezoek brengen aan de sauna. Wel is de kans groot dat de infectie eerder doorbreekt, dan wanneer je een bezoek aan de sauna uitstelt. Maar het heeft weer als voordeel dat je er sneller van af bent.